•  
  •  
 

Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology

Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology

Abstract

استهدفت الدراسة الحالية تعرف أثر التعلم التعاوني بالمنتديات الإلكترونية مقابل التعلم التعاوني التقليدي في تنمية الوعي التكنولوجي على مستوى التحصيل المعرفي والأداء العملي لدى طلاب كلية التربية جامعة الأزهر، تكونت عينة الدراسة من 60 طالبا 30 طالبا تعرضت للبرنامج من خلال التعلم التعاوني عن طريق المنتديات الإلكترونية و30 طالبة تعرضت للبرنامج عن طريق التعلم التعاوني التقليدي، استخدمت الدراسة اختبار تحصیل معرفي في الوعي التكنولوجي وبطاقة ملاحظة أداء الجانب العملي المرتبط بالوعي التكنولوجي وتوصلت الدراسة لتفوق المجموعة التي استخدمت التعلم التعاوني بالمنتديات الإلكترونية على المجموعة الأخرى التي استخدمت التعلم التعاوني التقليدي وذلك في التحصيل والأداء العملي.

The current study aimed to know the effect of cooperative learning using electronic forums versus traditional cooperative learning in developing technological awareness on the level of cognitive achievement and practical performance among students of the Faculty of Education, Al-Azhar University. The study was exposed to the program through traditional cooperative learning, the study used a cognitive achievement test in technological awareness and a note card for the performance of the practical aspect related to technological awareness, and the study concluded that the group that used cooperative learning in electronic forums over the other group that used traditional cooperative learning in achievement and practical performance.

Included in

Education Commons

Share

COinS