Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology
Abstract
يهدف هذا البحث التعرف إلى درجة وعي أعضاء هيئة التدريس بمهارات الذكاء الاصطناعي في التعليم وعلاقتها بالخبرة والبرامج التدريبية بجامعة الملك خالد. وقد استخدم الباحثان المنهج الوصفي وأداة الاستبانة، وتكون مجتمع البحث الحالي من جميع أعضاء هيئة التدريس بجامعة الملك خالد في الفصل الدراسي الثاني للعام الجامعي ( 1441/1440 ه). وقد تم اختيار عينة الدراسة بالطريقة العشوائية، حيث تم اختيار (133) من جميع أعضاء هيئة التدريس بجامعة الملك خالد. وقد خلص البحث إلى أن درجة وعي أعضاء هيئة التدريس بمهارات الذكاء الاصطناعي مرتفعة، كما خلصت النتائج أيضا إلى عدم وجود فروق دالة إحصائيا لأثر الخبرة والبرامج التدريبية على درجة وعي أعضاء هيئة التدريس بمهارات الذكاء الاصطناعي في التعليم.
The study aimed to identify the degree of awareness of faculty members of artificial intelligence skills in education and its relationship to the experience and training programs at King Khalid University. The study used the descriptive approach and the questionnaire tool, and the current study population consisted of all faculty members at King Khalid University in the second semester of the academic year (1440/1441 AH). The study sample was chosen randomly, as (133) were selected from all faculty members at King Khalid University. The study found that the degree of faculty members 'awareness of artificial intelligence skills is high, and the results also found that there are no statistically significant differences of the impact of experience and training programs on the degree of awareness of faculty members of artificial intelligence skills in education.
Recommended Citation
جبلي, نايف محمد and القحطاني, سراء سعد عمير
(2022)
"درجة وعي أعضاء هيئة التدريس بمهارات الذكاء الاصطناعي في التعليم وعلاقتها بالخبرة والبرامج التدريبية بجامعة الملك خالد. Exploring the Role of Saudi Universities Websites in Supporting and Evaluating Digital illiteracy Skills of their Attendees,"
Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology: Vol. 19:
Iss.
3, Article 3.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/aaru_jep/vol19/iss3/3