Jordanian Educational Journal
Abstract
Abstract: The flipped classroom is considered as an academic trend worldwide. Despite its growing popularity, this area of research remains unsettled in Jordan as very few studies were devoted to this model. Hence, the study at hand sets out to investigate the perceptions of parents following the implementation of a flipped classroom model in the EFL reading classroom (Grade 10) in Zarqa Directorate of Education, Jordan. A questionnaires was developed and distributed to (51) parents by the end of the second academic semester of the year 2018/2019. Results showed that parents were positively influenced by their children’s feedback after experiencing each flipped course as well as their improved post-test scores. The majority of parents reported positive perceptions towards the implementation of the flipped classroom model cited a wide-ranging list of merits.
ملخص: يعد التعليم المقلوب(المعكوس) اتجاها أكاديميا عالميا. وعلى الرغم من تطوره بشكل شائع الا انه لا يزال غير واضح في الأردن ولاتوجد دراسات متخصصة لهذا الأنموذج أيضا. لذلك وضعت هذه الدراسه لبحث تصورات أولياء الأمور حول تطبيق التعليم المقلوب على القراءة لدى طالبات الصف العاشر في مديرية تربية الزرقاء. تم توزيع الاستبانات على 51 ولي أمر بحلول نهاية الفصل الدراسي الثاني في 2018. ومن ثم تم جمع الردود وتحليلها من خلال برنامج SPSS. أظهرت النتائج أن أولياء الأمور قد تأثروا إيجابياً وذلك بسبب تعليقات بناتهم بعد كل درس من دروس التعليم المقلوب فضلاً عن التحسن في نتائج الاختبارات. معظم الأهالي كانت ردودهم إيجابية جراء هذا التطبيق لأنموذج التعليم المقلوب والذي تم ذكره في قائمة واسعة من المزايا.
Recommended Citation
Shraideh, Tasneem and Bani Abdelrahman, Prof. Abdallah Ahmad
(2020)
"Parents’ Perceptions of their Children’s Achievement in the Reading Class Using a Flipped Classroom Model: A Case Study of Tenth Grade Female Students in Zarqa Directorate of Education تصورات أولياء الأمور لإنجازات أطفالهم في دروس القراءة باستخدام أنموذج التعليم المقلوب: دراسة حالة لطالبات الصف العاشر الاساسي في مديرية تربية الزرقاء,"
Jordanian Educational Journal: Vol. 5:
Iss.
2, Article 1.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/jaes/vol5/iss2/1