Jordanian Educational Journal
Introductory text for Jordanian Educational Journal.
See the Aims and Scope for a complete coverage of the journal.
Current Issue: Volume 8, Issue 4 (2023)
The Degree of Practicing Leadership Entrepreneurial Skills of Public Secondary School Principals in Jordan and its Relationship to some Variables درجة ممارسة مهارات الريادة القيادية لدى مديري المدارس الثانوية الحكومية في الأردن
Heba Adel Abood Al-Hrahsha and Rateb Salameh Al-Soud
The Relative Contribution of Both Quality of Life to Institutional Innovation among Dubai Electricity and Water Authority Employees الإسهام النسبي لجودة الحياة في الابتكار المؤسّسيّ لدى موظفي هيئة كهرباء ومياه دبي
Bayan Salem Khreisat and Abdul Nasser Musa Al-Qarala
The Degree of Commitment of School Principals to Professional Ethics from the Point of View of Secondary School Teachers and Students in the Directorate of Education of Bani Obaid District in Irbid Governorate درجة التزام مديرات المدارس بأخلاقيات المهنة من وجهة نظر معلمات وطالبات المدارس الثانوية في مديرية تربية لواء بني عبيد بمحافظة اربد
Lina Abdul Karim Al-Smadi and Hassan Ahmed Al-Hiyari
The Effect of Using Active Learning Strategy (POSSEAR/Tanal Al-Qamar) on Linguistic Intelligence among Tenth Grade Students أثر استخدام استراتيجيّة التّعلّم النّشط (تنال القمر) في الذّكاء اللّغويّ لدى طلبة الصّفّ العاشر الأساسيّ
Muhammad Adnan Jabareen and Mohammad Fu’ad Al-Hawamdeh
Predicting Factors in Academic Success for Learning Disabilities Students in Jordan العوامل المتنبّئة بالنّجاح الأكاديمي لدى عيّنة من الطّلبة ذوي صعوبات التّعلّم في محافظة اربد
Maha Mahmoud Nawasreh and Myada Mohamed Al -Natour
Patterns of Leadership Behavior of Academic Leaders in the Universities of the Northern Territory and their Relationship to their Thinking Patterns According to the Integrated Thinking Model from the Viewpoint of Faculty Members أنماط السلوك القيادي للقادة الأكاديميين في جامعات إقليم الشمال وعلاقتها بأنماط تفكيرهم وفق نموذج التفكير المتكامل من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس
Maha Edrees Moumni, Ali Muhammad Jubran, and Ahmed Suleiman Odeh
Developing a Teaching Unit Based on Science, Technology, Society, and the Environment Approach, and Measuring its Effect on Developing Ethical Decision - Making Skills among Sakhnin College Students تطوير وحدة تدريسية قائمة على منحى العلم والتقانة والمجتمع والبيئة وقياس أثرها في تنمية مهارات اتخاذ القرار الأخلاقي لدى طالبات كلية سخنين
Manal Al-Khazen, Abdullah Mohammad Khataibeh, and Abdel Ra’ouf Mohammad Al-Dairi
The Role of Elementary School Principals inside the Green Line in Compromising Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder and its Relationship to their Personal Traits from the Teachers’ Point of View دور مديري المدارس الابتدائية داخل الخط الأخضر في دمج الطلبة ذوي اضطراب نقص الانتباه المصحوب بفرط الحركة وعلاقته بسماتهم الشخصية
Maryam Ammash and Khalifeh Mustafa Abu-Ashour
Conflict Management Effectiveness Degree of Educational School Principals at Jerusalem District and its Relationship to Teachers’ Morale درجة فاعلية إدارة الصراع لدى مديري مدارس التربية في لواء القدس وعلاقتها بالروح المعنوية لدى المعلمين
Morsi Mustafa Abu Salih, Khalifeh Mustafa Abu-Ashour, and Hadi Mohamad Tawalbeh
The Practicing Degree of Mindfulness for Public Secondary School Principals in Jordan and its Relation with Some Variables درجة ممارسة مديري المدارس الثانوية الحكومية في الأردن لليقظة الذهنية وعلاقتها ببعض المتغيرات
Rawhieh Sa’ad Al Din Hamad and Rateb Salameh Al-Soud
The Psychological stress and its Relationship to Corona virus Pandemic among Players of the First-Class Volleyball Clubs the in the State of Kuwait الضغوط النفسية وعلاقتها بجائحة فيروس كورونا لدى لاعبي أندية الدرجة الأولى لكرة الطائرة في دولة الكويت
Ahmad Khalid Al-Thnaibat and Hamad Sattar Al-Ea'nezy
The Degree of Effectiveness of the Educational Decision-Making Process among the Principals of Zarqa Kasbah Schools from the Teachers' Point of View درجة فاعلية عملية اتخاذ القرارات التربوية لدى مديري مدارس تربية قصبة الزرقاء من وجهة نظر المعلمين
Khitam Za'al Muhammad Al-Ma'aita and Mohammad Aboud Al-Harahsheh
The Availability Degree of Organizational Health in Arab Technology Schools and its Relation with Estrangement from the Point of View of Teachers, Educational Counselors and Principals درجة توافر الصّحة التَّنظيميّة في المدارس التّكنولوجيّة العربيّة ضمن الخطّ الأخضر، وعلاقتها بالاغتراب الوظيفي كما يراها المعلّمون والمستشارون التربويّون والمديرون
Rami Usman Motlak Usman, Khalifeh Mustafa Abu-Ashour, and Sameh M. Karasneh