•  
  •  
 

Jordanian Educational Journal

Abstract

Abstract: The study aims to reveal the role of social networks in enhancing the national Affiliation among Kuwait University Students. The questionnaire was used as a tool to collect data. The descriptive analytical methodology was used. A sample has been taken randomly to represent the population of the study. The sample consisted of (310) staff members. The results of the study showed that the role of social networks in enhancing the national affiliation among Kuwait university students was medium. There were no statistically significant differences of role of social networks in enhancing the national affiliation among Kuwait university students due to years of experience and academic qualification.The study recommended that the need to design a strong infrastructure that integrates technology in order to be adopted as an attractive way to enhance students' belonging.

ملخص: هدفت الدراسة كشف دور شبكات التواصل الاجتماعي في تعزيز الانتماء الوطني لدى طلبة جامعة الكويت, إذ تم استخدام الاستبانة أداة لجمع البيانات, في حين تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي, تم اخذ عينة بالطريقة العشوائية لتمثيل مجتمع العينة, تكونت من (310) أعضاء هيئة تدريس. وتوصلت نتائج الدراسة إلى أن دور شبكات التواصل الاجتماعي في تعزيز الانتماء الوطني لدى طلبة جامعة الكويت جاء بدرجة متوسطة, وعدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية في دور شبكات التواصل الاجتماعي في تعزيز الانتماء الوطني لدى طلبة جامعة الكويت من وجهة أعضاء هيئة التدريس تعزى لمتغيرات سنوات الخبرة, والمؤهل العلمي, وأوصت الدراسة بضرورة تصميم بنية تحتية قوية تدمج التكنولوجيا فيها بهدف اعتمادها كأسلوب جذاب لتعزيز الانتماء لدى الطلبة.

Included in

Education Commons

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.