•  
  •  
 

Jordanian Educational Journal

Abstract

Abstract: This study aimed at examining Jordanian eleventh- grade female students' attitudes towards using online discussion forums in their writing performance. To achieve the aims of the study, a quasi-experimental research design was used in which the participants of the study consisted of 52 eleventh - grade female students who were randomly assigned as one control group (n= 27) and one experimental group (n = 25) who enrolled at Howwarah secondary school for girls in the first semester of the academic year 2017/2018. To collect data, the researchers adapted an attitudinal questionnaire from Ghorbanpour (2013:224-229) that was distributed to the students at the end of the treatment. The findings of the study indicated that students had positive attitudes towards using online discussion forums on improving their writing performance. In light of the results of the study, the study recommends to integrate using online discussion forums into the EFL curriculum in Jordan in teaching language skills in general and teaching writing skill in particular to improve students' writing performance.

ملخص: هدفت هذه الدراسة إلى الكشف عن اتجاهات طالبات الصف الحادي عشر الاردنيات متعلمات اللغة الانجليزية كلغة أجنبية نحو استخدام منتديات النقاش عبر الانترنت في أدائهن الكتابي. لتحقيق أهداف الدراسة, تبنت الدراسة التصميم شبه التجريبي وقد تكونت عينة الدراسة من اثنين وخمسين طالبة من طالبات الصف الحادي عشر تم توزيعهن عشوائيا إلى مجموعه ضابطة (27) ومجموعة تجريبية (25) في مدرسة حوارة الثانوية للبنات خلال الفصل الأول من العام الدراسي 2018-2019. استخدم الباحثون استبانة قوربانبور للاتجاهات (2013:224-229) إذ تم توزيعها على الطالبات المشاركات في المجموعة التجريبية في نهاية التدريب من اجل جمع البيانات. وقد أظهرت نتائج الدراسة أن طالبات الصف الحادي عشر لديهن اتجاهات ايجابية نحو استخدام منتديات النقاش عبر الانترنت في تحسين أدائهن الكتابي. وفي ضوء نتائج الدراسة الحالية, أوصى الباحثون باستخدام منتديات النقاش عبر الانترنت في منهاج اللغة الانجليزية لتدريس مهارات اللغة بشكل عام ومهارة الكتابة بشكل خاص من اجل تحسين الأداء الكتابي لدى الطلبة.

Included in

Education Commons

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.