Jordanian Educational Journal
Abstract
Abstract: This study aimed at examining Jordanian eleventh- grade female students' attitudes towards using online discussion forums in their writing performance. To achieve the aims of the study, a quasi-experimental research design was used in which the participants of the study consisted of 52 eleventh - grade female students who were randomly assigned as one control group (n= 27) and one experimental group (n = 25) who enrolled at Howwarah secondary school for girls in the first semester of the academic year 2017/2018. To collect data, the researchers adapted an attitudinal questionnaire from Ghorbanpour (2013:224-229) that was distributed to the students at the end of the treatment. The findings of the study indicated that students had positive attitudes towards using online discussion forums on improving their writing performance. In light of the results of the study, the study recommends to integrate using online discussion forums into the EFL curriculum in Jordan in teaching language skills in general and teaching writing skill in particular to improve students' writing performance.
ملخص: هدفت هذه الدراسة إلى الكشف عن اتجاهات طالبات الصف الحادي عشر الاردنيات متعلمات اللغة الانجليزية كلغة أجنبية نحو استخدام منتديات النقاش عبر الانترنت في أدائهن الكتابي. لتحقيق أهداف الدراسة, تبنت الدراسة التصميم شبه التجريبي وقد تكونت عينة الدراسة من اثنين وخمسين طالبة من طالبات الصف الحادي عشر تم توزيعهن عشوائيا إلى مجموعه ضابطة (27) ومجموعة تجريبية (25) في مدرسة حوارة الثانوية للبنات خلال الفصل الأول من العام الدراسي 2018-2019. استخدم الباحثون استبانة قوربانبور للاتجاهات (2013:224-229) إذ تم توزيعها على الطالبات المشاركات في المجموعة التجريبية في نهاية التدريب من اجل جمع البيانات. وقد أظهرت نتائج الدراسة أن طالبات الصف الحادي عشر لديهن اتجاهات ايجابية نحو استخدام منتديات النقاش عبر الانترنت في تحسين أدائهن الكتابي. وفي ضوء نتائج الدراسة الحالية, أوصى الباحثون باستخدام منتديات النقاش عبر الانترنت في منهاج اللغة الانجليزية لتدريس مهارات اللغة بشكل عام ومهارة الكتابة بشكل خاص من اجل تحسين الأداء الكتابي لدى الطلبة.
Recommended Citation
Al-Sharo', Anwar Bader; Baniabdelrahman, Prof. Abdallah; and Rababah, Dr. Ebtesam Qassim
(2021)
"Jordanian EFL Eleventh- Grade Female Students' Attitudes towards Using Online Discussion Forums in their Writing اتجاهات طالبات الصف الحادي عشر الاردنيات متعلمات اللغه الانجليزية كلغة أجنبية نحو استخدام منتديات النقاش عبر الانترنت في أدائهن الكتابي,"
Jordanian Educational Journal: Vol. 6:
Iss.
2, Article 1.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/jaes/vol6/iss2/1