•  
  •  
 

Jordanian Educational Journal

Abstract

Abstract:

The study aimed to identify the degree of Arab school principals within the Green Line in implementing E-management and its relationship to the development of creativity among teachers at those schools. The correlational descriptive approach was used, the sample consisted of (405) teachers who were chosen by simple random method. The results showed that the implementation degree of Arab school principals within the Green Line from the teachers’ point of view to E-management was medium, and that the level of creativity among teachers of Arab schools in the Green Line was high, and the existence of a positive correlation between the degree of implementation of principals in the Arab world in the Green Line for e-management and the level of creativity of teachers.

ملخص:

هدفت الدراسة تعرف دور مديري مدارس الوسط العربي داخل الخط الأخضر في تطبيق الإدارة الإلكترونية وعلاقته بتنمية الإبداع لدى معلمي تلك المدارس. استُخدٍم المنهج الوصفي الارتباطي، وتكونت عينة الدراسة من (405) معلمين ومعلمات في مدارس الوسط العربي داخل الخط الأخضر، تم اختيارهم بالطريقة العشوائية البسيطة، واستخدمت الاستبانة كأداة للدراسة. أظهرت النتائج أنَّ درجة تطبيق مديري مدارس الوسط العربي داخل الخط الأخضر من وجهة نظر المعلمين للإدارة الإلكترونية جاءت متوسطة، وأن مستوى إبداع معلمي مدارس الوسط العربي داخل الخط الأخضر ومجالاته من وجهة نظر المعلمين جاء مرتفعاَ، ووجود علاقة ارتباطية موجبة بين درجة تطبيق مديري مدارس الوسط العربي داخل الخط الأخضر للإدارة الإلكترونية وبين مستوى إبداع المعلمين فيها من وجهة نظر المعلمين.

Included in

Education Commons

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.