•  
  •  
 

Jordanian Educational Journal

Abstract

Abstract:

This study aimed to identify the level of psychological health resulting from home quarantine due to Covid-19 crisis and its relationship to some variables among a sample of Jordanians according to the variables of sex, age and marital status. The size of the study sample was (1095) respondents from both sexes, divided into 705 females (64.4%) and 390 males (35.5%). The link to the instrument used was published on the Institute for Family Health’s Facebook page. The instrument of psychological health aspects the researchers developed, was used for the purpose of the study. The results indicated that the effect of home quarantine in light of the Covid-19 crisis on some aspects of psychological health was of a moderate degree, and that there were no statistically significant differences attributed to the gender variable, and that there were statistically significant differences attributed to the age variable in the (19-29) years group, in addition to the existence of statistically significant differences in the effect of home quarantine on some aspects of psychological health due to the marital status variable, specifically the unmarried group.

ملخص:

هدفت هذه الدراسة التعرف إلى مستوى الصحة النفسية الناتج عن الحجر المنزلي بسبب أزمة كوفيد -19 وعلاقتها ببعض المتغيرات لدى عينة من الأردنيين حسب متغيرات الجنس والعمر والحالة الاجتماعية. بلغ حجم عينة الدراسة (1095) مستجيباً من كلا الجنسين، مقسمة إلى 705 إناث (64.4٪) و390 من الذكور(35.5). تم نشر رابط المقياس على صفحة معهد العناية بصحة الأسرة على الفيسبوك. تم استخدام مقياس الجوانب الصحية النفسية الذي طوره الباحثون لأغراض الدراسة. أشارت النتائج إلى أن تأثير الحجر المنزلي في ظل أزمة كوفيد -19 على بعض جوانب الصحة النفسية كان بدرجة متوسطة، ولا توجد فروق ذات دلالة إحصائية تعزى لمتغير الجنس، وأن هناك فروقاً ذات دلالة إحصائية تعزى لمتغير العمر في فئة (19-29) سنة، فضلاً عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية في تأثير الحجر المنزلي على بعض جوانب الصحة النفسية تعزى لمتغير الحالة الاجتماعية وتحديداً مجموعة غير المتزوجين.

Included in

Education Commons

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.