Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology
Volume 21, Issue 1 (2023) Issue 1
فاعلية استخدام إستراتيجيات تدريسية في تنمية بعض مستويات الفهم القرائي والاتجاه نحوها لدى طلبة الصف الأول الثانوي في الأردن The effectiveness of using teaching strategies in developing some levels of reading comprehension and the attitudes towards them among secondary first-grade students in Jordan
feras alsaliti, Mamon alzboun, ali salem alali, and hasan younes
دراسة تحليلية تقويمية للمفاهيم الأساسية والصعبة في محتوى كتب علوم الأرض والبيئة للمرحلة الأساسية العليا في الأردن An Analytical Evaluative Study of the Basic and Difficult Concepts in the Content of Earth and Environmental Science Textbooks for the Upper Basic Stages in Jordan.
Fadia Darzi Khalif Al-Fawareh and Ali Moqbel Al-Alimat
واقع تطوير مهارة إدارة الأزمات لدى قادة المدارس الثانوية في المملكة العربية السعودية استناداً إلى أسس القيادة الإبداعية من وجهة نظر قادة المدارس The reality of developing the skill of crisis management among secondary school leaders in the Kingdom of Saudi Arabia based on the foundations of creative leadership from the point of view of school leaders
Fawaz Mutair Al-Shammari and بسام مصطفى العمري
معوقات التمكين التكنولوجي في المدارس الثانوية التابعة لمديرية تربية الزرقاء الأولى من وجهة نظر المعلمين Obstacles of Technology Empowerment in Secondary Schools of the First Zarqa Education Directorate from Teacher’s Points of View
Hanadi Sa’ed Qasem Ba’arah and Taiseer Mohamed Al-Khawadeh