Jordanian Educational Journal
Abstract
Abstract: The study aimed to identify the role of secondary school teachers in the Dir Alla in educating students about digital drugs from their point of view. The study adopted the descriptive methodology. The study population consisted of all teachers and secondary school teachers in the Dir alla district. A sample of 64 teachers was taken, And the results showed that the role of secondary school teachers in the department in educating students about digital drugs from their point of view came at a low level, and there were statistically significant differences due to sex variable in favor of males, there are statistically significant differences due to specialization variable and for specializations. The intention, the lack of statistical significance attributed to the educational qualification variable differences.
ملخص: هدفت الدراسة تعرّف دور معلمي المرحلة الثانوية في لواء ديرعلا بتوعية الطلبة بالمخدرات الرقمية من وجهة نظرهم, واعتمدت الدراسة المنهج الوصفي , وتكون مجتمع الدراسة من جميع معلمي المرحلة الثانوية ومعلماتها في لواء ديرعلا, اذ تم أخذ عينة بلغت(64) معلمًا ومعلمة, وتم استخدام الاستبانة الإلكترونية كأداة للدراسة, وتكونت من (25) فقرة, وأظهرت النتائج أن دور معلمي المرحلة الثانوية في لواء ديرعلا بتوعية الطلبة بالمخدرات الرقمية من وجهة نظرهم قد جاء بدرجة منخفضة, ووجود فروق دالة إحصائيًا تعزى لمتغير الجنس ولصالح الذكور, وجود فروق دالة إحصائيًا تعزى لمتغير التخصص ولصالح التخصصات الإنسانية, عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية تعزى لمتغير المؤهل العلمي. وفي ضوء نتائج الدراسة أوصت الدراسة بمجموعة من التوصيات من أهمها: عمل برامج تدريبية وتثقيفية وندوات ومحاضرات لتوعية المعلمين بالمخدرات الرقمية.
Recommended Citation
Al-Sleibi, Sara Abdel Halim and Al zboon, Prof. Mohammad Salama
(2020)
"The Role of Secondary School Teachers in the Dir Alla District in Educating Students about Digital Drugs دور معلمي المرحلة الثانوية في لواء ديرعلا بتوعية الطلبة بالمخدرات الرقمية,"
Jordanian Educational Journal: Vol. 5:
Iss.
3, Article 9.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/jaes/vol5/iss3/9