•  
  •  
 

Jordanian Educational Journal

Abstract

Abstract: The study aimed to identify the role of secondary school teachers in the Dir Alla in educating students about digital drugs from their point of view. The study adopted the descriptive methodology. The study population consisted of all teachers and secondary school teachers in the Dir alla district. A sample of 64 teachers was taken, And the results showed that the role of secondary school teachers in the department in educating students about digital drugs from their point of view came at a low level, and there were statistically significant differences due to sex variable in favor of males, there are statistically significant differences due to specialization variable and for specializations. The intention, the lack of statistical significance attributed to the educational qualification variable differences.

ملخص: هدفت الدراسة تعرّف دور معلمي المرحلة الثانوية في لواء ديرعلا بتوعية الطلبة بالمخدرات الرقمية من وجهة نظرهم, واعتمدت الدراسة المنهج الوصفي , وتكون مجتمع الدراسة من جميع معلمي المرحلة الثانوية ومعلماتها في لواء ديرعلا, اذ تم أخذ عينة بلغت(64) معلمًا ومعلمة, وتم استخدام الاستبانة الإلكترونية كأداة للدراسة, وتكونت من (25) فقرة, وأظهرت النتائج أن دور معلمي المرحلة الثانوية في لواء ديرعلا بتوعية الطلبة بالمخدرات الرقمية من وجهة نظرهم قد جاء بدرجة منخفضة, ووجود فروق دالة إحصائيًا تعزى لمتغير الجنس ولصالح الذكور, وجود فروق دالة إحصائيًا تعزى لمتغير التخصص ولصالح التخصصات الإنسانية, عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية تعزى لمتغير المؤهل العلمي. وفي ضوء نتائج الدراسة أوصت الدراسة بمجموعة من التوصيات من أهمها: عمل برامج تدريبية وتثقيفية وندوات ومحاضرات لتوعية المعلمين بالمخدرات الرقمية.

Included in

Education Commons

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.