Jordanian Educational Journal
Volume 5, Issue 3 (2020)
The Morale of Public Secondary School Teachers in Southern Jordan from their Point of View الروح المعنوية لدى معلمي المدارس الثانوية الحكومية في جنوب الأردن من وجهة نظرهم
Khaled A. Al-Btoush and Prof. Kayed M. Salameh
The Reality of Knowledge Management in Building the Learning Organization at the University of Jordan from Academic Leaders and Faculty Member’ Point of View واقع دور إدارة المعرفة في بناء المنظمة المتعلمة في الجامعة الأردنية من وجهة نظر القادة الأكاديميين وأعضاء هيئة التدريس
Hussein Ibrahim Al-Adwan and Prof. Salameh Yousef Tnash
The Degree to which the Standards of the Humanistic Curriculum are Included in the Geography Book for the Basic Tenth Grade درجة تضمين معايير المنهج الإنساني في كتاب الجغرافيا للصف العاشر الأساسي
Fatima Mahmoud Rababa’a, Prof. Ibrahim Abdel Qader Al-Qa’oud, and Dr. Hadi Mohammad Tawalbeh
Psychological Stress that Face the School Principals in the Capital Amman Governorate and the Ways to Cinfront Them الضغوط النفسية التي تواجه مديري المدارس في محافظة العاصمة عمان وسبل مواجهتها
Neven Khalil Al-Rababa
The Effect of Using Self-Regulated Learning Learning Strategy to Reduce the Level of Mathematics Anxiety among Students of Al-Huson University College أثر استخدام استراتيجية التعلم المنظم ذاتياً في خفض مستوى قلق الرياضيات لدى طلبة كلية الحصن الجامعية
Dr. Mohammad Abdallah Tashtoush, Dr. Mamoon Mohammad Alshunaq, and Dr. Ali Ahmad Albarakat
The Effect of a Blended Learning Teaching Approach on Developing Students Life Skills at the School of Physical Education at the University of Jordan أثر تطبيق نهج التعلم المدمج على تنمية المهارات الحياتية لدى طلبة كلية التربية الرياضية في الجامعة الأردنية
Prof. Samira M. Orabi, Prof. Taiysir I. Mansi, Dr. Aida A. al-Awamleh, Dr. Manal M. Bayyat, and ‘Safi nour’ A. Abaza
The Role of Public Universities in Applying Scientific Research Results to Serve Local Community Institutions at North Jordan دور الجامعات الحكومية في شمال الأردن بتوظيف نتائج البحوث العلمية لخدمة مؤسسات المجتمع المحلي
Eklass Abdullah Quraan and Prof. Muhammad Ali Ashour
The Role of Secondary School Teachers in the Dir Alla District in Educating Students about Digital Drugs دور معلمي المرحلة الثانوية في لواء ديرعلا بتوعية الطلبة بالمخدرات الرقمية
Sara Abdel Halim Al-Sleibi and Prof. Mohammad Salama Al zboon
The Degree of Kuwait University’s Application to the Dimensions of Social Responsibility Based on the Foundations of the Productive University from the Viewpoint of Academic Leaders, Faculty Members and Community Leaders درجة تطبيق جامعة الكويت لأبعاد المسؤولية المجتمعية بناءً على أسس الجامعة المنتجة من وجهة نظر القادة الأكاديميين وأعضاء هيئة التدريس فيها وقادة المجتمع المحلي
Ghadir Al-Bahdhi and Prof. Rateb Salama Al Saud
Psychological - Social Compatibility and Its Relation to the Motivation of Achievement among Male and Female Players of Volleyball in Palestinian Universities التوافق النفسي والاجتماعي وعلاقته بدافعية الانجاز لدى لاعبي ولاعبات الكرة الطائرة في الجامعات الفلسطينية
Prof. Abdul Salam Jaber Hussein and Ahmad Farouq Nassar
The Degree of Practice of Secondary School Principals in Kuwait of Leadership Skills from Point of View Teachers درجة مُمارسة مديري المدارس الثانوية في دولة الكويت للمهارات القيادية من وجهة نظر المعلمين
Salman Turki Al-Mutairi and Prof. Khaled Ali AL-Sarhan
The Degree of Acceptance of School Principals in the Kingdom of Saudi Arabia of the System of Monitoring their School Administrations Using Camera Technology درجة تقبل مديري المدارس في المملكة العربية السعودية لنظام الرقابة على إدارات مدارسهم باستخدام تقنية الكاميرات
Mohammad Abdullah Faqeh and Dr. Saleh Ahmad Ababneh