Jordanian Educational Journal
Abstract
Abstract: This study aimed to investigate the ninth-grade students' attitudes toward using Double Entry Journal strategy (DEJ). The researchers chose a school purposefully. Two ninth grade sections were chosen randomly to be the sample of the study. They were 60 students. The sample was divided into two groups; the experimental group and the control group. Each group consisted of 30 students. The researchers developed a questionnaire in order to achieve the purpose of the study. The questionnaire was applied to the experimental group, which was taught through using the DEJ. The results of the study showed that the ninth grade responses were high and positive toward using the DEJ. Based on the results of the study, the researchers recommended using this strategy (DEJ) in teaching reading skills.
ملخص: هدفت الدراسة الى معرفة اتجاهات طالبات الصف التاسع لاستخدام استراتيجية مجلة المدخل المزدوج. فقد قام الباحثان باختيار المدرسة بشكل قصدي. تكونت عينة الدراسة التي تم اختيارها عشوائيا من 60 طالبة. وقد قسمت العينة الى مجوعتين, مجموعة ضابطة مكونه من 30 طالبة ومجموعة تجريبية مكونة من 30 طالبة. وقد طبق الباحثان الاستبانة على المجموعة التجريبية التي تم تطبيق الاستراتيجية عليها. أظهرت نتائج الدراسة أن اتجاهات الطالبات نحو استخدام استراتيجية مجلة المدخل المزدوج كان ايجابياً وعالياً. وبالاعتماد على هذه النتائج, يوصي الباحثان باستخدام هذه الاستراتجية في تدريس مهارات القراءه.
Recommended Citation
Qudah, Eman Mohammad; Baniabderlrahman, Prof. Abdallah; and Sa'di, Dr. Imad Tawfiq
(2021)
"Effect of the Double Entry Journal Strategy on Ninth-Grade Students' Attitudes Toward it in Creative Reading أثر استراتيجية المفكرة ذات المدخل المزدوج على اتجاهات طالبات الصف التاسع في القراءة الابداعية,"
Jordanian Educational Journal: Vol. 6:
Iss.
3, Article 1.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/jaes/vol6/iss3/1