Jordanian Educational Journal
Volume 6, Issue 3 (2021)
Effect of the Double Entry Journal Strategy on Ninth-Grade Students' Attitudes Toward it in Creative Reading أثر استراتيجية المفكرة ذات المدخل المزدوج على اتجاهات طالبات الصف التاسع في القراءة الابداعية
Eman Mohammad Qudah, Prof. Abdallah Baniabderlrahman, and Dr. Imad Tawfiq Sa'di
Degree of Governmental Schools' Principals Applying the Quality and Accountability Department Instructions' to Enhance the Administrative Practices at North Al-Guar درجة تطبيق تعليمات وحدة الجودة والمساءلة لتحسين الممارسات الإدارية لدى مديري المدارس الحكومية في مديرية الأغوار الشمالية
Faten Abdullah Al-Hilali and Prof. Mohammed A. Ashour
The Effect of Using a Computerized Educational Program Based on (Visual Basic) software on the Achievement among the Students of Communication Principles Subject in the Faculty of Mass Communication at the University of Petra أثر استخدام برنامج محوسب مستند إلى برمجية (Visual Basic) على تحصيل طلبة مادة مبادئ الاتصال في كلية الاعلام في جامعة البترا
Wafa Khaled Al-Husami and Dr. Muhannad Anwar Al-Shboul
The Effectiveness of using infographic education to develop spatial thinking skills for students in grade 10 in Sultanat of Oman فاعلية استخدام الإنفوجرافيك التعليمي في تنمية مهارات التفكير المكاني لدى طالبات الصف العاشر الأساسي بسلطنة عُمان
Huda Mubarak al-dayri and Dr. Ahmad Hamed Al Rabaani
The Effectiveness of an Educational Program Based on TRIZ Theory in Developing Mathematical Problem Solving Skills among Ninth Grade Female Students in Jordan فاعلية برنامج تعليمي يستند إلى نظرية تريز في تنمية مهارات حل المسألة الرياضية لدى طالبات الصف التاسع الأساسي في الأردن
Amani Ishtawi Qatafeen and Dr. Ahmad Mohammad Migdady
The Degree of Practice Faith Leadership among the Principals of Kasbah Zarqa Schools درجة ممارسة القيادة الإيمانية لدى مديري مدارس تربية قصبة الزرقاء
Nisreen Harb Damra and Prof. Mohammad Aboud Alhrahasheh
The Bullying of Junior High School Principals in the Negev Region from the Point of View of Teachers الاستقواء لدى مديري المدارس الإعدادية في منطقة النقب من وجهة نظر المعلمين
Hassan Mohammed Al-Shafei and Prof. Muneera M. Al-Shurman
Level of Organizational Justice among Druze Secondary Schools Principals inside the Green Line from Teachers' point of view مستوى العدالة التنظيمية لدى مديري المدارس الثانوية الدرزية داخل الخط الأخضر من وجهة نظر المعلمين
Rwzalyn Fared Qazaml, Prof. Saleh Naser Olimat, and Prof. Abdalhkym Yasen Hijazy
The Ability Level of University Field Teaching Practice students' on Applying High Level Questioning Skill مستوى مقدرة طلبة التربية العملية الميدانية في الجامعة على تطبيق مهارة طرح الأسئلة ذات المستوى العالي
Prof. Jawdat Ahmad Saadeh and Rahaf Mahmod Ataya
The Reality of Creative Teaching among Teachers of Islamic Education in the United Arab Emirates واقع التدريس الابداعي لدى معلمي التربية الاسلامية في دولة الامارات العربية المتحدة
Abdullah Ali Al Hammadi
The Positive Academic Emotions as Predictors of Achievement Motivation of Jordan University Students in light of some variables الانفعالات الأكاديميّة الإيجابيّة وعلاقتها بدافعيّة الإنجاز لدى طلبة الجامعة الأردنيّة في ضوء بعض المتغيرات
Randa A. Abedalaziz and Dr. Jehan W. Mattar
Mathematics Teachers’ Practices at King Abdullah II Schools of Excellence in Jordan: A Qualitative Study الممارسات التدريسية لمعلمي الرياضيات في مدارس الملك عبدالله الثاني للتميز: دراسة نوعية
Reham Nassar Zghyer and Prof. Ibrahim Ahmad Al-Shara