Jordanian Educational Journal
Abstract
Abstract: This study aimed to Identifying the extent to which smart learning strategies are applied in physical education classes from physical education teachers' point of view in Salfit Governorate. To achieve that, the researcher used the descriptive methodology. Aquestionnaire developed by the researcher to collect date. It consisted off (22) items. The study conducted on a sample consisted of (23) physical education teachers in Salfit governorate, with (13) males and (10) females, They were chosen intertioanally. The results showed that the degree of application of smart learning strategies in physical education classes was moderate from the teachers' point of view, with a mean of (677.). Among the most important recommendations that the researcher recommended: The necessity of holding courses and workshops for physical education teachers to know smart learning strategies and how to implement them.
ملخص: هدفت الدراسة إلى التعرف إلى مدى تطبيق استراتيجيات التعلم الذكي في حصص التربية الرياضية من وجهة نظر معلمي التربية الرياضية في محافظة سلفيت, ولتحقيق ذلك استخدمت الباحثة المنهج الوصفي؛ إذ قامت بتطوير استبانة تكونت من (22) فقرة كأداة للدراسة, وأُجريت الدراسة على عينة قوامها (23) معلماً ومعلمة تربية رياضية في محافظة سلفيت بواقع (13) معلماً و(10) معلمات, تم اختيارها بالطريقة العمدية,وأظهرت النتائج أنَّ درجة تطبيق استراتيجيات التعلم الذكي في حصص التربية الرياضية كانت متوسطة من وجهة نظر معلمي التربية الرياضية في محافظة سلفيت؛ بمتوسط حسابي بلغ67%, ومن أهم ما أوصت به الباحثة: ضرورة عقد دورات وورشات عمل لمعلمي التربية الرياضية للوصول إلى الفهم الصحيح والمعرفة في كافة استراتيجيات التعلم الذكي وكيفية تطبيقها.
Recommended Citation
Shtaya, Aisha Fathi
(2021)
"The extent to which smart learning strategies are applied in physical education classes from physical education teachers' point of view in Salfit Governorate مدى تطبيق استراتيجيات التعلم الذكي في حصص التربية الرياضية من وجهة نظر معلمي التربية الرياضية في محافظة سلفيت,"
Jordanian Educational Journal: Vol. 6:
Iss.
3, Article 11.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/jaes/vol6/iss3/11