Jordanian Educational Journal
Abstract
Abstract: This study aimed to investigate the effect of activities based on procedural fluency on the ability to solve algebra problem of middle school students in Saudi Arabia. The study sample consisted of (51) students, who were chosen from 3rd intermediate students, and were purposefully selected from a public school in Arar directorate of education. The study sample distributed randomly into two groups: experimental and control group (26, 25) respectively. To answer the study questions, the researchers construct algebra test; the validity and reliability were verified. The results revealed that there were statistical significant differences in the solving algebra problem attributed to the group in favor of the experimental group.
ملخص: هدفت هذه الدراسة إلى استقصاء أثر أنشطة قائمة على الطلاقة الإجرائية في المقدرة على حل المسألة الجبرية لدى طلبة المرحلة المتوسطة في المملكة العربية السعودية, وقد تكونت عينة الدراسة من (51) طالباً من طلاب الصف الثالث المتوسط تم اختيارهم بطريقة قصدية من مدرسة حكومية للذكور في منطقة عرعر, وتم توزيع الشعب عشوائياً إلى مجموعتين: تجريبية وضابطة (26, 25) طالباً على الترتيب. ولتحقيق أهداف الدراسة قام الباحثون ببناء اختبار حل المسألة الجبرية, وقد تم التحقق من صدقه وثباته. وأظهرت نتائج الدراسة وجود فروق ذات دلالة إحصائية في المقدرة على حل المسألة الجبرية تعزى إلى طريقة التدريس, ولصالح المجموعة التجريبية.
Recommended Citation
Al- Enezy, Mubarak Khuther; Al- Shenaq, Dr. Maamoun Muhammad; and Rawaqa, Prof. Gazey Theaf Alla
(2021)
"The Effect of Activities Based on Procedural Fluency on the Ability to Solve Algebra Problem of Middle School Students in Saudi Arabia أثر أنشطة قائمة على الطلاقة الإجرائية في المقدرة على حل المسألة الجبرية لدى طلبة المرحلة المتوسطة في المملكة العربية السعودية,"
Jordanian Educational Journal: Vol. 6:
Iss.
4, Article 12.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/jaes/vol6/iss4/12