Jordanian Educational Journal
Volume 6, Issue 4 (2021)
A Critical Look at the Importance of Teaching National Identity in Algerian EFL Classrooms: Perceptions of Public Middle and Secondary School Teachers نظرة فاحصة على أهمية تدريس الهوية الوطنية في صفوف اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في الجزائر: تصورات معلمي المدارس المتوسطة والثانوية الحكومية
Miral Bassaid and Prof. Oqlah M. Smadi
Emotional Regulation and its Relation to School Readiness among First Grade Students in Private Schools in Amman التّنظيم الانفعاليّ وعلاقته بالاستعداد المدرسيّ لدى طلبة الصّفّ الأوّل الأساسيّ في المدارس الخاصّة في عمّان
Rawan S. Bisharat and Dr. Jehan W. Mattar
Role of Faculty Members of Yarmouk University in Developing Students’ Citizenship and its Relationship to the Level of Students Morale as perceived by themselves دور أعضاء هيئة التدريس في جامعة اليرموك في تنمية المواطنة لدى الطلبة وعلاقتها بمستوى الروح المعنوية لديهم من وجهة نظر الطلبة أنفسهم
Dima A. Al-Refaee and Prof. Saleh N. Olimat
The Effectiveness of the E-Learning Management System (Moodle) on Achievement of Students in Using Computers in Education Course in the Faculty of Educational Sciences at the University of Jordan فاعلية نظام إدارة التعلم الإلكتروني (Moodle) في التحصيل لدى طلبة مادة استخدام الحاسوب في التعليم في كلية العلوم التربوية في الجامعة الأردنية
Heba Tawfik Salem and Dr. Muhannad Anwar Al-Shboul
Administrative Corruption in the Schools of the Educational Triangle District within the Green Line from Teachers’ Point of View الفساد الإداري في مدارس منطقة المثلث التعليمية داخل الخط الأخضر من وجهة نظر المعلمين
Mona Hassan Nusairat and Prof. Munira Mahmoud Al-Shurman
The Degree to Which National and Civic Education Books Include Patterns of Social Responsibility for the Upper Basic Stage in Jordan درجة تضمين كتب التربية الوطنية والمدنية لأنماط المسؤولية الإجتماعية للمرحلة الأساسية العليا في الأردن
Majdi Abdalla Alkhasawneh and Prof. Kaled Feead Alazee
The Predicting Ability of Big Five Personality Factors and Emotional Regulations among Ajloun College University – Al-Balqa’a Applied University Students المقدرة التنبؤية لعوامل الشخصية الخمسة الكبرى بالتنظيم الانفعالي لدى طلبة كلية عجلون الجامعية – جامعة البلقاء التطبيقية
Haneen Ahmed Qudah, Prof. Rafe'a A. Zghoul, and Prof. Abdullatif Abdul Karim Al Momani
The Degree of Organizational Trust among the Directors of Youth and Sports Departments in the North within the Green Line from the Point of View of Employees درجة الثقة التنظيمية لدى مديري أقسام الشبيبة والرياضة بمنطقة الشمال داخل الخط الأخضر من وجهة نظر الموظفين
Muhammad Anis Youssef and Prof. Kayed M. Salameh
The Effectiveness of a Program Based on Mathematical Communication on Conceptual Understanding and Mathematics Anxiety of Eighth-Grade Students فاعلية برنامج قائم على الاتصال الرياضي في الفهم المفاهيمي وقلق الرياضيات لدى طلبة الصف الثامن الأساسي في الاردن
Amani Mashhour Al-Rifai, Prof. Amal A. alKhasawneh, and Prof. Ail Ahmad Al-Barakat
The Effect of Utilizing Microsoft Mathematics Software on Solving Mathematical Problem among the Tenth Grade Students in Jordan أثـر تـوظـيـف بـرمـجـيـة Microsoft Mathematics في حـلّ الـمـسـألـة الـريـاضـيـة لـدى طـلاب الـصـف الـعـاشـر الأساسي في الأردن
Ahmad Ghaleb Bani Yaseen and Dr. Khaled Mohammad Abu Loum
The Effectiveness of using SCAMPER Model on the Acquisition of 10th Grade students of Mathematical Concepts 0فاعلية استخدام أُنموذج سكامبر (SCAMPER) في اكتساب طلبة الصف العاشر الأساسي للمفاهيم الرياضية
Akram A. Al-Dayyat, Prof. Ali M. Al-Zoubi, and Prof. Tariq Y. Jawarneh
The Effect of Activities Based on Procedural Fluency on the Ability to Solve Algebra Problem of Middle School Students in Saudi Arabia أثر أنشطة قائمة على الطلاقة الإجرائية في المقدرة على حل المسألة الجبرية لدى طلبة المرحلة المتوسطة في المملكة العربية السعودية
Mubarak Khuther Al- Enezy, Dr. Maamoun Muhammad Al- Shenaq, and Prof. Gazey Theaf Alla Rawaqa
The Reality of Using Social Networking Sites among Students Enrolled in the Social Responsibility Course in Light of Some Variables واقع استخدام مواقع التواصل الاجتماعي لدى طلبة مساق المسؤولية المجتمعية في ضوء بعض المتغيرات
Dr. Mohammed Kh. Muflih and Heba M. Omari
Degree of Applying Senge Model at Irbid Governorate Schools as Learning Organizations from Teachers Point of View درجة تطبيق أُنموذج سينج في مدارس محافظة إربد كمنظمات متعلمة من وجهة نظر المعلمين
Mohammad Hassan Badarneh, Prof. Nawaf Mousa Al-Shatnawi, and Prof. Abdel Hakim yaseen Hijazi
Jordanian EFL Students’ Attitudes toward Dialogic Teaching اتجاهات الطلبة الاردنيين متعلمي اللغة الانجليزية نحو التدريس الحواري
Lana Abdullah Halloush and Prof. Abdallah Ahmad Baniabdelrahman