•  
  •  
 

Jordanian Educational Journal

Abstract

Abstract:

The study aimed at identifying the relationship between the practicing degree of transformational leadership among public secondary school principals in Jordan and the motivation for achievement among teachers. The correlational descriptive methodology was used. The study sample consisted of 154 teachers working in public secondary schools in Aqaba Governorate. The results indicated that the practicing degree of transformational leadership among public secondary school principals was high, and that the degree of motivation for achievement among teachers was high too. The results also led to a direct correlation between the practice of transformational leadership in schools and motivation of achievement among teachers.

ملخص:

هدفت هذه الدراسة إلى تعرف العلاقة بين درجة ممارسة القيادة التحويلية لدى مديري المدارس الثانوية الحكومية في محافظة العقبة ودافعية الإنجاز لدى المعلمين. تم استخدام المنهج الوصفي الارتباطي, وتكونت عينة الدراسة من 154 معلماً ومعلمة يعملون في المدارس الحكومية الثانوية في محافظة العقبة. أشارت نتائج الدراسة إلى أن درجة ممارسة القيادة التحويلية لدى مديري المدارس الثانوية الحكومية كانت مرتفعة, وإلى أن درجة دافعية الإنجاز لدى المعلمين كانت بدرجة مرتفعة أيضاً, كما أفضت النتائج أن هناك علاقة ارتباط طردية بين ممارسة القيادة التحويلية في المدارس ودافعية الإنجاز لدى المعلمين.

Included in

Education Commons

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.