Jordanian Educational Journal
Volume 7, Issue 3 (2022)
Human Relations among High School Principals in Irbid Directorate of Education and its Relation to Strategies of Conflict Management from the Teachers' Point of View العلاقات الإنسانية لدى مديري المدارس الثانوية في مديرية تربية قصبة إربد وعلاقتها باستراتيجيات إدارة الصراع من وجهة نظر المعلمين
Yasmin Abdullah Al Shennaq and Prof. Saleh Naser Oleimat
The Degree of Secondary School Counselors Empowerment in the Irbid Kasbah District can solve the Problems Facing Students from the Point of View of the Principals درجة تمكين مرشدي المدارس الثانوية في لواء قصبة إربد من حل المشكلات التي تواجه الطلبة من وجهة نظر المديرين
Maysaloon Mohammed Oudat and Dr. Najwah Abed Al-Hameed Darwsheh
The Relationship of Psychological Stress, psychological Flexibility, And Parental Upbringing methools Styles to Psychosocial Adjustment of Gifted Students in Jordan علاقة الضغط النفسي والمرونة النفسية وأساليب التنشئة الأبوية بالتكيف النفسي لدى الطلبة الموهوبين بالأردن
Majed Mohammad Abu Orabi and Prof. Ibrahim El-Zraigat
An Evaluation of the Graduate Programs at Kuwait University from Students’ Point of View in Light of Contemporary Trends تقييم برامج الدراسات العليا في جامعة الكويت من وجهة نظر الطلبة في ضوء الاتجاهات المعاصرة
Abdullah Mrikhan Alajmi and Dr. Saleh Ahmed Ababneh
The Effect of Using the Model of Creative Problem Solving in Mathematics in Improving Habits of Mind among Ninth Grade Student أثر استخدام أُنموذج الحل الإبداعي للمشكلات الرياضية في تحسين عادات العقل لدى طلبة الصف التاسع الأساسي
Emtenan suliman wahibi, Prof. Ali Mohammad AL-Zoubi, and Prof. Tariq Yousef Jawarneh
The Degree of Practicing Servant Leadership by College Deans in the Jordanian Universities and its` Relation to the Faculty Members` Participation in making Administrative Decisions درجة ممارسة عمداء الكليات في الجامعات الاردنية للقيادة الخادمة وعلاقتها بمشاركة أعضاء هيئة التدريس في صنع القرارات الإدارية
Fatima Mohammad Addous and Prof. Adnan Badri Alibrahim
The Degree of Availability of a positive Internal Work Environment in Private Jordanian Universities in light of Some Variables from Viewpoint of Faculty Members Working in Them درجة توافر بيئة العمل الداخلية الإيجابية في الجامعات الأردنية الخاصة في ضوء بعض المتغيرات من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس العاملين فيها
Dr. Ibrahim Ali al-Baher and Dr. Israa Abdalla Mohammad
Evaluation of Training Programs in Accreditation and Quality Assurance Center at Yarmouk University تقييم البرامج التدريبية في مركز الاعتماد وضمان الجودة بجامعة اليرموك
Maria Saleh Tawalbeh and Prof. Nawaf Mousa Shatnawi
The Effect of a Training Program Based on Suchman Inquiry Model on the Development of Reflective Thinking Skills of Science Teachers in Jordan أثر برنامج تدريبي مستند إلى أُنموذج سكمان Suchman في تنمية مهارات التفكير التأملي لدى معلمي العلوم في الأردن
Khawla Yousef Al-Atram and Prof. Hani A. Weshah
The Effect of Community-Based Rehabilitation Programs on Behavioral Problems among Children with Disabilities and the Quality of Life of their Families أثر برامج التأهيل المجتمعيّ على المشكلات السلوكيّة لدى الأطفال ذوي الإعاقة ونوعيّة الحياة لدى أُسرهم
Mohammad Abedel Hameed Ananzeh and Prof. Jamal Al -Khateeb
The Relationship between Transformational Leadership among Governmental Secondary School Principals and Achievement Motivation among Teachers in Jordan العلاقة بين القيادة التحويلية لدى مديري المدارس الثانوية الحكومية ودافعية الإنجاز لدى المعلمين في الأردن
Hala Youssef Tafesh and Prof. Rateb Salameh Alsoud
The Impact of Electronic Flipped Classroom Instruction on Students` Attitudes towards Learning Vocabulary
Reham Moh Al- Sakal
The Effectiveness of an Instructional Program based on SCAMPER Strategy in Improving English Speaking Skills among Fifth-Grade Students in Jordan
Bayan Saleh alOmari and Dr. Hamzah Ali alOmari