Jordanian Educational Journal
Abstract
Abstract:
This study investigated the Jordanian EFL sixth-grade students ’attitudes towards using gamification in reading comprehension lessons. The participants of the study were 35 students from a public school in Jordan. They studied reading comprehension activities through gamification. A questionnaire with 31-items was designed to explore students’ attitudes towards using gamification in reading comprehension lessons. The results indicated that the sixth-grade students had positive attitudes towards the use of gamification in reading comprehensionlessons.
ملخص:
بحيث هذه الدراسة في اتجاهات طلاب الصف السادس الأردنیین متعلمي اللغة الانجليزية لغة أجنبية نحو استخدام الألعاب التحفيزية في دروس فهم المقروء. بلغ عدد المشاركين في الدراسة 35 طالبًا من مدرسة حكومية في الأردن, درسوا أنشطة فهم المقروء عبر الألعاب التحفيزية. تم تصميم استبانة تحتوي على 31 فقرة لاستكشاف اتجاهات الطلاب نحو استخدام الألعاب التحفيزية في دروس فهم المقروء. اظهرت نتائج الدراسة أن طلاب الصف السادس لديهم اتجاهات إيجابية نحو استخدام الألعاب التحفيزية فيدروس فهم المقروء.
Recommended Citation
Abu Sa’Aleek, Rami Ali and Bani Abdel Rahman, Abdallah Ahmad
(2022)
"Jordanian EFL Sixth-Grade Students’ Attitudes towards Using Gamification in Reading Comprehension اتجاهات طلاب الصف السادس الأردنیین متعلمي اللغة الانجليزية لغة أجنبية نحو استخدام الألعاب التحفيزية في فهم المقروء,"
Jordanian Educational Journal: Vol. 7:
Iss.
4, Article 14.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/jaes/vol7/iss4/14