Jordanian Educational Journal
Volume 7, Issue 4 (2022)
The Sources of the Authority of Academic Leaders in Jordanian Universities from the Viewpoint of the Faculty Members Working with them مصادر سلطة القادة الأكاديميين في الجامعات الأردنية من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس العاملين فيها
Meqbel M. ALkhazaleh, Saleh Naser Oleimat, and Eid M. Kanan
The Level of Vocational Training and Employment Services Offered to Students with Autism Spectrum Disorder from Teachers and Parents' Point of View in Jordan مستوى خدمات التدريب المهني والتشغيل المقدمة للطلبة ذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر المعلمين وأولياء الأمور في الأردن
Odeh Mohammed Salman and Muna S. Al-Hadidi
The Effect of Teaching an Advanced Unit from the Geograghy Textbook Based on Economic Values on Developing Consumer Awareness among Basic Eighth Grade Students in Jordan أثر تدريس وحدة مطورة من كتاب الجغرافيا قائمة على القيم الاقتصادية في تنمية الوعي الاستهلاكي لدى طلاب الصف الثامن الأساسي في الأردن
Ali khalaf Sweilem Al murshid and Hamed A. Talafha
Degree of Arab School Principals’ Use of Benchmarking and Continual Improvement Process and their relationship with Quality of Education within the Green Line درجة استخدام مديري المدارس العربية داخل الخط الأخضر للمقارنات المرجعية ومنهجية التحسين المدرسي المستمر وارتباطهما بجودة التعليم
Reabal Youssef Kabaha and Aref Toufeq Atari
The Degree of Effectiveness of the (Ma’an Program Prevention of Violence and Addiction) and its Relationship to Achieving Safe School Environment from the Principals and Supervisors Point of View in the Kingdom of Bahrain درجة فاعلية برنامج (معاً لمكافحة العنف والإدمان) وعلاقته بتحقيق بيئة مدرسية آمنة من وجهة نظر مديري مدارس مملكة البحرين ومشرفيها
Ali Kdhem Al Sanadi and Munera Mamoud Al Shorman
Constructing a Detection Scale for Dyslexia and Measuring Its Effectiveness in Detecting the Dyslexic Students in Jordan بناء مقياس العسر القرائي الكشفي وقياس فاعليته في الكشف عن الطلبة ذوي العسر القرائي في الاردن
Fatin Nabil Mahmoud Al-Mashaikh and Maiada Mohammad Al-Natour
The Effect of Using Educational Videos Synchronized with Actual Evaluation on the Achievement of Eighth Grade Female Students in Science Subject and the Level of their Reflective Thinking أثر استخدام الفيديو التعليمي المتزامن مع التقويم الحقيقي في تحصيل طالبات الصف الثامن الأساسي بمادة العلوم العامة ومستوى التفكير التأملي لديهن
Nima Muhammad Amin Al-Omari and Muhannad Anwar Al-Shboul
The Nature of Parents’ Relationship with their Gifted and Non-Gifed Sons and Some Variables Effect on that Relationship طبيعة علاقة الوالدين بأبنائهم المتميزين وغير المتميزين وأثر بعض المتغيرات على تلك العلاقة
Esra Mohammed Isam Asha and Muna Subhi Zaki Al Hadidi
The Effectiveness of Using Strategy of Instructional Scaffolding in Teaching Mathematics to Improve Mathematical Power among First Year Secondary Students in Jordan فاعلية توظيف إستراتيجية السقالات التعليمية في تدريس الرياضيات في تحسين القوة الرياضية لدى طلبة الصف الأول الثانوي في الأردن
Imad Awwad Barouq, Ali Mohammad Al Zoebi, and Tareq Yousef Jawarneh
The Degree to with Secondary School Principals in Jerash Governorate Practice Methods for Resolving Student Conflict from the Teachers' Point of View درجة ممارسة مديري المدارس الثانوية في محافظة جرش لأساليب حل النزاعات الطلابية من وجهة نظر المعلمين
Mirna Sami Zureikat, Adnan Badri Al-Ibrahim, and Anis Saqr Al-Khasawneh
The Effect of an Instructional Program Based on the Semiotic Theory on Improving Reading Comprehension Skills, Among Eleventh Grade Female Students in Jordan أثر برنامج تعليميّ قائم على النظريّة السيميائية في تحسين مهارات استيعاب النص القرائي لدى طالبات الصّف الأول الثانوي في الأردنّ
Asma’a Sulieman Attallah and Abdul Rahman Al Hashemi
A Proposed Instructional Model Based on the Constructivist Theory for Using Cloud Computing Technology at the University of Jordan and the Degree of Appropriateness from the Experts' Point of View أُنموذج تدريسي مقترح يستند الى النظرية البنائية لاستخدام الحوسبة السحابية في الجامعة الأردنية ودرجة ملاءمته من وجهة نظر الخبراء
Sana Y. Banat and Abdelmuhdi A. Aljarrah
The Effectiveness of a Group Counseling Program Based on Feminist Therapy in Improving Self-Assertiveness of Battered Women فاعلية برنامج إرشادي جمعي يستند إلى العلاج النسّوي في تحسين مستوى توكيد الذات لدى النساء المعنفات
Bara Asaa'd Khatatbeh and Manar Saeed Banimostafa
Jordanian EFL Sixth-Grade Students’ Attitudes towards Using Gamification in Reading Comprehension اتجاهات طلاب الصف السادس الأردنیین متعلمي اللغة الانجليزية لغة أجنبية نحو استخدام الألعاب التحفيزية في فهم المقروء
Rami Ali Abu Sa’Aleek and Abdallah Ahmad Bani Abdel Rahman