Jordanian Educational Journal
Abstract
Abstract:
The study aimed to identify the availability degree of the requirements of administrative creativity in the school of the future within the Green Line in light of global experiences from the point of view of school principals and teachers, and to identify the impact of gender, scientific qualification, and job title. The descriptive survey methodology was used. The tool was a questionnaire, distributed to the sample of the study. All school principals and teachers north of the Green Line were selected, so that the total sample (419) principals and teachers, and the results showed that the requirements of the school in the future were met in the future, and that the results showed that the requirements of the school were available in the future. Schools within the Green Line in light of the global experiences of administrative creativity from their point of view on the tool as a whole were high, and the results showed the absence of statistically significant differences due to variables (gender, scientific qualification, job title and all fields.
ملخص:
هدفت الدراسة إلى تعرُف درجة توافر متطلبات الإبداع الإداري في مدرسة المستقبل داخل الخط الأخضر في ضوء التجارب العالمية من وجهة نظر مديري المدارس والمعلمين، والتعرف إلى أثر كل من الجنس، واالمؤهل العلمي، والمسمى الوظيفي في ذلك، واستخدمت الدراسة المنهج الوصفي المسحي، وتمثلت الأداة في استبانة، تم توزيعها على عينة الدراسة والتي تم اختيارها بالطريقة العشوائية، وذلك باختيار جميع مديري المدارس والمعلمين شمال الخط الاخضر، بحيث كان مجموع العينة (419) مديراً ومعلماً، وأظهرت النتائج أن درجة توافر متطلبات مدرسة المستقبل في المدارس داخل الخط الاخضر في ضوء التجارب العالمية للابداع الاداري من وجهة نظرهم على الأداة ككل كانت عالية، وأظهرت النتائج عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية تـعزى لمتغيرات (الجنـس واالمؤهل العلمي، والمسمى الوظيفي وعلى المجالات كافة.
Recommended Citation
Al-Heab, Iklhas Ismail; Oleimat, Saleh Nasewr; and Abu Dalbouh, Mousa Abd Alkaareem
(2023)
"The Availability Degree of Administrative Creativity Requirements in the School of the Future within the Green Line in the Light of Internation Experiences from the Point of Wiew of School Principals and Teachers درجة توافر متطلبات الإبداع الإداري في مدرسة المستقبل داخل الخط الأخضر في ضوء التجارب العالمية من وجهة نظر مديري المدارس والمعلمين,"
Jordanian Educational Journal: Vol. 8:
Iss.
2, Article 1.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/jaes/vol8/iss2/1