Jordanian Educational Journal
Volume 8, Issue 2 (2023)
The Availability Degree of Administrative Creativity Requirements in the School of the Future within the Green Line in the Light of Internation Experiences from the Point of Wiew of School Principals and Teachers درجة توافر متطلبات الإبداع الإداري في مدرسة المستقبل داخل الخط الأخضر في ضوء التجارب العالمية من وجهة نظر مديري المدارس والمعلمين
Iklhas Ismail Al-Heab, Saleh Nasewr Oleimat, and Mousa Abd Alkaareem Abu Dalbouh
The Reality of Empowerment Women Leaders in Druze Schools within the Green Line and Its Relationship to their Job Performance واقع التّمكين القياديّ النّسويّ للمرؤوسين في المدارس الدرزية داخل الخطّ الأخضر وعلاقته بالأداء الوظيفيّ لديهم
Safi Huseein Ali, Mohammed Ali Ashour, and Mousa Akram Mahmoud Al Omari
The Role of the Educational Advisor in Solving School Problems from an Islamic Perspective دور المستشار التربوي في حل المشكلات المدرسية من المنظور الإسلامي
Sherren M. Al Heab, Khalifeh M. Abu-Ashour, and Hadi M. Tawalbeh
The Degree of Empowering Educational Counselors by School Administration in the Northern Area at the Green Line, and its Relation with Their Job Performance درجة تمكين الإدارة المدرسيّة للمستشارين التّربويّين في منطقة الشّمال داخل الخط الأخضر وعلاقته بأدائهم الوظيفيّ
Ebraheem Jameel Elwely, Mohammed Ali Ashour, and Tariq Yousef Jawarneh
The Degree of Participation of Educational Advisors in Decision making in Northern District Schools within the Green Line and their Relationship to Administrative Empowerment درجة مشاركة المستشارين التربويين في صناعة القرارات الإدارية في مدارس لواء الشمال داخل الخط الأخضر وعلاقتها بالتمكين الإداري
Ola Husein Al Heeb, Saleh Naser Oleimat, and Anis Saqer Khasawneh
Intellectual Efficiency of Primary School Principals in the North within the Green Line and its Relationship to Emotional Intelligence الكفاءة الفكرية لدى مديري المدارس الابتدائية في الشمال داخل الخط الأخضر وعلاقتها بالذكاء الوجداني
Reham Samir Hegazy and Ali Mohammad Jubran
The Degree of Effectiveness of Distance Learning at Yarmouk University during COVID-19 Crisis from Students' Point of View درجة فاعلية التعلم عن بعد في جامعة اليرموك خلال أزمة كورونا (COVID-19) من وجهة نظر الطلبة
Hanadi Sudqi Shehadeh Alrashdan
The Effect of A Training Program Based on Action Oriented Learning Approach in Developing Change Agency Skills of the Vocational Training Corporation Trainers in Jordan أثر برنامج تدريبي قائم على منحى التعلم الموجه بالعمل في تنمية مهارات وكالة التغيير لدى مدربي مؤسسة التدريب المهني في الأردن
Sawsan Mohammed Jaber and Abdul Rahman A. Alhashmi
The Role of School Principals in Employing Smart Devices in the Teaching and Learning Process among there Students from the Point of View of Principals, Teachers, and Counselors in the Galilee Region دَور مديري المدارس في توظيف الأجهزة الذّكية في العملية التّعليميّة التّعلميّة لدَى طلبتهم من وجهة نظر المديرين والمعلّمين والمستشارين في منطقة الجليل
Ramzia Ali Sharief, Khalifa Mustafa Abu Aashour, and Ali Ahmad Barakat
The Degree to Which the Administrative Decision-Making Process Is Activated to Develop Government Schools in Jarash Governorate from the Viewpoint of School Principals درجة تفعيل عملية اتخاذ القرارات الإدارية لتطوير المدارس الحكومية في محافظة جرش من وجهة نظر مديري المدارس
Shefa Kamal Mohammad Ibrahim and Ahmed Mohammad Battah
Parenting Styles Practice Degree in the Family Environment among Yarmouk University Students درجة ممارسة أساليب التربية الوالدية في البيئة الأسرية لدى طلبة جامعة اليرموك
Omar Mohammad Al Odat and Abdel Hakim Yassin Hijazi
Developing a List of Criteria for Assessing the Instruction Performance of Computer Science Teachers in Jordan Based on International Standards تطوير قائمة معايير لتقييم الأداء التدريسي لمعلمي الحاسوب في الأردن استنادًا إلى المعايير العالمية
Sanaa Jamil Fares and Ibrahim Ahmad El-Shara