Jordanian Educational Journal
Abstract
Abstract:
This study aimed to identify the role of school principals in employing smart devices in the educational learning process among high school students from the viewpoint of principals, teachers and counselors in the Galilee region. It also aimed to find solutions to the problem of the use of smart devices by students in the classroom. The descriptive survey methodology was used. A simple random sample was chosen that included (370) respondents. The questionnaire was used in the study. The results showed that there was a large role for school principals in employing smart devices in the educational learning process. The study also revealed problems and proposed solutions to activate the role of school principals in employing smart devices in the educational process for high school students in the Galilee region.
ملخص:
هدفت هذه الدّراسة إلى معرفة دور مديري المدارس في توظيف الأجهزة الذّكية في العملية التّعليميّة التّعلميّة لدى طلبتهم من وجهة نظر المديرين والمعلّمين والمستشارين في منطقة الجليل. وهدفت أيضًا إلى إيجاد حلول لمشكلة استخدام الأجهزة الذّكية من قِبل الطلبة داخل الغرف الصّفية. تم استخدام المنهج الوصفي المسحي. تم اختيار عيّنة عشوائية بسيطة اشتملت على (370) مستجيباً، تم استخدام الاستبانة في الدراسة، وأظهرت النتائج أن هناك دوراً كبيراً لمديري المدارس في توظيف الأجهزة الذّكية في العملية التّعليميّة التّعلميّة، كما كشفت الدراسة عن المشكلات والحلول المقترحة لتفعيل دور مديري المدارس في توظيف الأجهزة الذّكية في العملية التّعليميّة التّعلميّة لدى طلبتهم في منطقة الجليل.
Recommended Citation
Sharief, Ramzia Ali; Abu Aashour, Khalifa Mustafa; and Barakat, Ali Ahmad
(2023)
"The Role of School Principals in Employing Smart Devices in the Teaching and Learning Process among there Students from the Point of View of Principals, Teachers, and Counselors in the Galilee Region دَور مديري المدارس في توظيف الأجهزة الذّكية في العملية التّعليميّة التّعلميّة لدَى طلبتهم من وجهة نظر المديرين والمعلّمين والمستشارين في منطقة الجليل,"
Jordanian Educational Journal: Vol. 8:
Iss.
2, Article 9.
Available at:
https://digitalcommons.aaru.edu.jo/jaes/vol8/iss2/9