Home > Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology > Vol. 18 (2022) > Iss. 3
PDF
واقع استخدام الوسائل التعليمية والتقنيات الحديثة في تدريس اللغة العربية في معاهد الفنون الجميلة في بغداد. The reality of using educational aids and modern technologies in teaching Arabic in the Institutes of Fine Arts in Baghdadعبد محسن العامري
استراتيجيات حفظ القرآن الكريم لدى طلاب مدارس تحفيظ القرآن الكريم في محافظة الأحساء. Strategies for Memorizing Holy Quran among Students of Holy Quran Memorization Schools in Al-Ahsa Governorateإبراهيم الخطيب
رؤية مقترحة لتطوير برامج إعداد المعلّمين في الدول العربية في ضوء توجّهات العالم المعاصر. A Proposed Vision for Developing Teacher Education in Arab Countries in the Light of Contemporary World Trendsراتب السعود
درجة ممارسة معلمي التاريخ لمهارات الخرائط التاريخية في مدارس مديرية التربية والتعليم للواء المزار الشمالي - الأردن. The Degree to Which Teachers of History Practice the Skills of Historical Maps in Schools of the Directorate of Education for the Northern Al-Mazar District – Jordanفيصل الجراح
وجهة نظر الطلبة /معلّمي العلوم لدرجة مساهمة برنامج إعدادهم بجامعة السلطان قابوس في الوعي بمتطلبات ريادة الأعمال وعلاقته ببعض المتغيّرات. Student-Teachers’ Point of View about the Contribution Degree of Science Teachers Preparation Program at Sultan Qaboos University for Achieving the Awareness of Entrepreneurship and its Relation to Some Variablesمحمد علي شحات
أثر توظيف برنامج المحاكاة الإلكترونية في تنمية مهارات استخدام الأجهزة اللوحيّة لدى تلميذات المرحلة الابتدائية. The The Impact of Utilizing Simulation Software on Developing the Skills of Using Tablets among Primary School Studentsسهام الجريوي
درجة التوافق الزواجي لدى العاملات وغير العاملات في الزبداني وبلودان بمحافظة ريف دمشق في ضوء بعض المتغيرات. The degree of Marital Adjustment among working and non-working women in Zabadani and Bludan in Damascus countryside governorate in the light of some variablesمحمد عماد سعدا and منذر الخوري
تحليل محتوى موضوعات البيانات والاحتمالات في كتب الرياضيات المطورة للصفوف الثالث حتى الثامن الأساسي في سورية في ضوء معايير (NCTM). Content Analysis of Data and Probability Subjects for Mathematics Books of Basic third grade to eighth in Syria in Light of the Standards (NCTM)ريتا سعيد
Advanced Search
ISSN: 1999-6977 (Print), E-ISSN:2959-233X (Online)