Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology
Volume 16, Issue 4 (2022)
بعض خصائص الأسرة وعلاقتها بالمشاركة الوالدية- المدرسية لدى عينة من أولياء أمور الطلبة ذوي صعوبات التعلم بمدارس الحلقة الأولى بسلطنة عمان. Some characteristics of the family and its relationship with school-parental partnership of parents of pupils with learning disabilities in the first cycle in The Sultanate of Oman
سحر الشوربجي and غالية عبد الله المشايخة
الخصائص السيكومترية لصورة أردنية لنظام التقييم السلوكي للأطفال (نسختا المعلمين والآباء). Psychometric properties for Jordanian version for behavior assessment system (Teacher & parents versions)
أحمد سعد الشيخ علي and أمجد أحمد أبو جدي
فاعلية استخدام موقع تعليمي تفاعلي في تدريس الدراسات الاجتماعية في تنمية التحصيل والتفكير الناقد لدى طالبات الصف العاشر بسلطنة عمان. The effectiveness of using interactive learning website for teaching Social Studies to develop achievement and critical thinking of 10th Grade students in Sultanate of Oman
أنفال عاشور العجمية and أحمد الربعاني
دور مسرحة منهاج اللغة العربية في تحسين اتجاهات تلاميذ المرحلة الأساسية نحو التعليم من وجهة نظر معلمي اللغة العربية في مديريات (نابلس، وقلقيلية، وطولكرم، وطوباس). Role of Drama in Arabic Curriculum in Improving Pupils; Attitudes Towards Teaching from Teachers’ Point of View in (Tubas, Tulkarm, Qalqylia and Nablus) Directorates
حنان أحمد الجمل and إبراهيم عبد الله النوري