Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology
Volume 22, Issue 1 (2024)
Content Analysis of the Social Studies Book for the Eighth Grade in the Light of the General Objectives of its Teaching تحليل محتوى كتاب الدّارسات الاجتماعيّة للصف الثامن الأساسي في ضوء الأهداف العامة لتدريسها
Soheil Hussein Salha, غسان الحلو, and Shahd N. Zawatiya
Attitudes of Jordanian university students towards digital culture in the light of the fourth industrial revolution. اتجاهات طلبة الجامعات الأردنية نحو الثقافة الرقمية في ضوء الثورة الصناعية الرابعة.
محمد سليم الزبون and Faten Mahmoud Ali Abu Salah
A proposed model for teaching science based on the theories of information processing and mental schemas and its impact on developing visual thinking and decision-making skills among middle school students أنموذج مقترح لتدريس العلوم قائم على نظريتي تجهيز المعلومات والمخططات العقلية وأثره في تنمية مهارت التفكير البصري واتخاذ القرار لدى طلاب المرحلة المتوسطة
Ibrahim Ahmed Al Farhan Associate Professor of Curriculum and Science Teaching Methods and Munif Nasser Muhammad Al-Otaibi Bisha Governorate Educational Supervisor