•  
  •  
 

Journal of the Association of Arab Universities for Research in Higher Education (مجلة اتحاد الجامعات العربية (للبحوث في التعليم العالي

Journal of the Association of Arab Universities for Research in Higher Education   (مجلة اتحاد الجامعات العربية (للبحوث في التعليم العالي

Abstract

هدفت المقال إلى معرفة أثر استخدام الكتاب الناطق على دافعية الطلبة في تعلم الرياضيات في الصفوف الثلاثة الأولى، واعتمدت الدراسة المنهج المختلط. تكونت عينة الدراسة من (65) معلمة في مدينة عمان، اختير منهن (6) معلمات كمجموعة تركيز، وطوّر مقياس أثر استخدام الكتاب الناطق على دافعية الطلبة في تعلم الرياضيات في الصفوف الثلاثة الأولى وتم التحقق من صدقه وثباته، وتكون من (18) فقرة، وأظهرت نتائج الدراسة أن أثر استخدام الكتاب الناطق على دافعية الطلبة في تعلم الرياضيات في الصفوف الثلاثة الأولى كان مرتفع من وجهة نظر المعلمات. وفي ضوء النتائج أوصى الباحثان بضرورة بحث دراسة أثر الكتاب الناطق في تدريس كافة المواد على دافعية الطلبة في الصفوف الثلاثة الأولى، وعلى الصفوف الأخرى.

The article aimed to find out the effect of using the talking book on students' motivation to learn mathematics in the first three grades, and the study adopted a mixed approach. The study sample consisted of (65) female teachers in the city of Amman, of whom (6) female teachers were selected as a focus group. A measure of the effect of using a talking book on students’ motivation in learning mathematics in the first three grades was developed. Its validity and reliability were verified. It consisted of (18) items. The results of the study showed that the effect of using the talking book on students' motivation to learn mathematics in the first three grades was high from the teachers' point of view. In light of the results, the researchers recommended the necessity of researching the impact of the talking book in teaching all subjects on students' motivation in the first three grades and in the other grades.

Included in

Education Commons

Share

COinS