•  
  •  
 

Journal of the Association of Arab Universities for Research in Higher Education (مجلة اتحاد الجامعات العربية (للبحوث في التعليم العالي

Journal of the Association of Arab Universities for Research in Higher Education   (مجلة اتحاد الجامعات العربية (للبحوث في التعليم العالي

Abstract

هدف المقال الكشف عن مستوى التنظيم الانفعالي لدى طلبة كلية التربية الرياضية في جامعة اليرموك، والكشف أيضًا عن أثر متغيرات الجنس، المعدل التراكمي، والسنة الدراسية في التنظيم الأنفعالي. ولتحقيق أهداف الدراسة تمَّ استخدام مقياس التنظيم الانفعالي المُعد من قبل جروس (Gross & John, 2003)، بعد التأكد من خصائصه السيكومترية، إذ تكوّنت عينة الدراسة من (153) طالبًا وطالبةً من طلبة كلية التربية الرياضية في (جامعة اليرموك)، تمَّ اختيارها بالطريقة المتيسرة؛ حيث أظهرت نتائج الدراسة أنَّ مستوى التنظيم الانفعالي لدى طلبة كلية التربية الرياضية في (جامعة اليرموك) كان متوسطًا، وأظهرت النتائج عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية في التنظيم الانفعالي تعزى لأثر الجنس، والسنة الدراسية، مستوى التحصيل

The article investigated the level of emotional regulation among students of the Faculty of Physical Education at Yarmouk University in light of some variables: gender, cumulative average and study level. The study sample consisted of 153 male and female students from the Faculty of Physical Education at Yarmouk University who were selected randomly. To achieve the objectives of the study, Gross’ (2003) scale of emotional regulation was used. The results of the study showed that the level of emotional regulation among students was average, and there were no statistically significant differences in emotional regulation due to gender, study level, and cumulative average

Share

COinS