Palestinian Journal for Open Learning & e-Learning
The Palestinian Journal of Open Learning and e-Learning is a peer-reviewed scientific journal issued by al-Quds Open University in Palestine. The journal has a double-blind peer review policy. It also provides full access to its research for viewing or downloading. The journal aims to provide a platform for disseminating research according to international scientific standards. It also aims to promote and enhance Arab scientific works in the fields of open education and e-learning. The journal does not charge any fees for research publishing or subscription. The journal is published annually in its print and electronic versions and accepts papers and research studies written in Arabic and English. It also accepts translations of research papers within the fields related to open education and e-learning. The first issue was published in January 2007. It carries the International Standard Serial Number ISSN (electronic version 2520-5692 and print version 2074-5656). Palestinian Journal for Open Learning & e-Learning
المجلة الفلسطينية للتعليم المفتوح والتعلم الإلكتروني هي مجلة علمية محكمة تصدر عن جامعة القدس المفتوحة في فلسطين. تعتمد المجلة سياسة المراجعة المزدوجة المجهولة. كما تتيح المجلة الوصول الكامل الى ابحاثها للاطلاع او التحميل. تهدف المجلة الى توفير منصة لنشر الأبحاث وفق المعايير العلمية العالمية المعتمدة، كما تهدف الى الارتقاء بالإنتاج العلمي العربي في مجالات التعليم المفتوح والتعلم الإلكتروني وتعزيزه. ولا تتقاضي المجلة أي رسوم مقابل نشر الأبحاث او الاشتراك فيها. تصدر المجلة سنويا بنسختيها المطبوعة والإلكترونية، وتقبل الأوراق والدراسات البحثية المكتوبة باللغتين العربية والإنجليزية، وكذلك ترجمات البحوث ضمن حقول المعرفة المتعلقة بالتعليم المفتوح والتعلم الالكتروني. وقد صدر العدد الأول منها في كانون ثاني/ عام 2007م. وتحمل الرقم المعياري الدولي (ISSN) للنسخة الالكترونية (5692-2520)، وللنسخة المطبوعة (5656-2074). المجلة الفلسطينية للتعليم المفتوح والتعلم الإلكتروني
Current Issue: Volume 9, Number 15 (2021)
Articles
Attitudes of the Faculty of Medicine at the University of Jordan Towards Employing Blended Learning in Teaching University Courses
Dalal Mustafa Hawwash
The Role of Electronic Management in Improving the Performance of Bethlehem Public School Principals
Mohammad Abdullah Al-Taiti, Lamis Yousef Al-Zeer, and Ashraf Mohammad Abu Khayran
siThe Degree to Which Secondary School Teachers Possess the Skills to Use the Microsoft Teams Program in Distance Learning in Light of a Number of Variables in the Schools of the Kingdom of Bahrain
Hamzah Mahmoud Daradkah