Jordanian Educational Journal
Volume 5, Issue 1 (2020)
Conditional sentence constructions in English: Frequencies and distribution in American and British English A corpus- based study بنية الجملة الشرطية في اللغة الإنجليزية: التكرارات والتوزيع في الإنجليزية الأميركية والبريطانية
Wajed Rasmi Al Ahmad and Prof. Ryiad Fayez Hussein
The Effect of a Reciprocal-Based Instructional Program on Ninth-Grade Students’ Reading Comprehension in Public Schools in Jordan أثر استخدام برنامج تدريسي قائم على التدريس التبادلي على مهارات الاستيعاب القرائي لدى طلبة الصف التاسع في المدارس الحكومية في الاردن
Mohammad Ahmad Al Jboor and Prof. Abdallah Ahmad Bani Abdelrahman
The Relationship between the Organizational Commitment of Faculty Members and Fulfillment of Human Development Goals in Jordanian Public Universities العلاقة بين الالتزام التَّنظيميّ لأعضاء الهيئة التدريسية وتحقيق أهداف التنمِيَّة البَشَرِيّة في الجامعات الحكومية الأردنية
Hamada Ali Al-Mawajdeh and Prof. Ekhlief Tarawneh
The Role of School Administration in Improving the Performance of the Educational Counselors in Arabic Schools in Galilee and Negeb Regions المعايير الوطنيّة لتنمية المعلّمين مهنياً في برنامج معلّم الصّف في كليّة العلوم التّربوية بالجامعة الأردنيّة
Salwa N. Ladkany, Prof. Muhammad A. Ashour, and Prof. Tareq U. Jawarneh
The Status Quo of Depending in Quality Management in College of Education at Kuwait University Upon the European Foundation for Quality Management Standards from Point of View of its Faculty Members واقع اعتماد إدارة الجودة في كلية التربية بجامعة الكويت على معايير المؤسسة الأوروبية لإدارة الجودة من وجهة نظر أعضاء الهيئة التدريسية فيها
Elham Yousuf Abdullah and Prof. Anmar Mustafa Alkaylani
The Cognitive Transformation in the Social Critical Theory التحوّلات المعرفية في النظرية النقدية الاجتماعية
Nehal Ali Almusaibeeh
The Role of Administrative Development Units in Achieving the Requirements of the Knowledge Society in the Official Jordanian Universities from the Point of View of Their Administrators دور وحدات التطوير الإداري في تحقيق متطلبات مجتمع المعرفة في الجامعات الأردنية الرسمية من وجهة نظر الإداريين فيها
Sana Irshaid Hawamdeh and Prof. Saleh Nasser Olimat
National Standards for the Professional Development of Teachers in the Classroom Teacher Program in the Faculty of Educational Sciences at the University of Jordan المعايير الوطنيّة لتنمية المعلّمين مهنياً في برنامج معلّم الصّف في كليّة العلوم التّربوية بالجامعة الأردنيّة
Toham Salem Amareen and Prof. Nayel Darweesh Sharah
The Level of Life Skills and its Relation to the Academic Adjustment of the Students of the University of Jordan مستوى مهارات الحياة وعلاقتها بالتكيف الأكاديمي لدى طلبة الجامعة الأردنية
Dr. Hanan Ahmad AbuFoudah
The Prevalence of Procrastination Behavior among Public Secondary School Principals in Jordan درجة شيوع سلوك المماطلة لدى مديري المدارس الثانوية الحكومية من وجهة نظر المعلمين في الأردن
Abla Jaser Khatatbeh and Prof. Rateb Salama Al Saud
The Degree of Applying Operations Management by the Peincipals of Public Secondary Schools in the Directorates of Euducation in Karak Governorate درجة تطبيق إدارة العمليات لدى مديري المدارس الثانوية الحكومية في مديريات محافظة الكرك
Aryaf Ahmad Al Tarawneh and Prof. Khaled Ali AL Serhan
The Impact of Mental Training Program on the Development of Some Basic Skills in Gymnastics تأثير برنامج للتدريب العقلي على تطوير بعض المهارات الأساسية في رياضة الجُمباز
Laith Adnan Al-Matarneh and Prof. "Zain alabedin” Mohammad Bani Hani