Association of Arab Universities Journal for Education and Psychology
Volume 15, Issue 4 (2022)
أساليب التنشئة الأسرية كما يدركها طلبة دبلوم التعليم العام في مدارس محافظة جنوب الباطنة بسلطنة عمان وعلاقتها ببعض المتغيرات. Methods of family upbringing as perceived by students of general education diploma in the schools of South Al Batinah Governorate in the Sultanate of Oman and their relationship to some variables
سالم حميد الدائري and محمد الشيخ حمود
تقييم الطلبة لدور المدرسة الثانوية في الأردن في إكساب طلبتها ثقافة مفاهيم المواطنة من وجهة نظر الطلبة أنفسهم. Students' evaluation of the role of the secondary school in Jordan in providing its students with a culture of citizenship concepts from the students' point of view.
مريم الخالدي, محمد العمايرة, and انتصار العشا
مدى تركيز كتب العلوم للصفوف الثلاثة الأولى من مرحلة التعليم الأساسي في الأردن على الأسئلة المتعلقة بعمليات العلم الأساسية. The extent to which science textbooks for the first three grades of basic education in Jordan focus on questions related to basic science processes
كوثر عبود الحراحشة, عبد السلاد العديلي, and حسين عبد اللطيف بعاره
المفاهيم المهنية المتضمنة في كتب التربية الوطنية والمدنية للمرحلة الأساسية العليا في الأردن. Professional concepts included in national and civic education books for the upper basic stage in Jordan
أحمد عيسى الطويسي and إخلاص عبد الله العواسا
درجة امتلاك المعلمين المتدربين في التربية الخاصة للكفايات اللازمة للعمل مع ذوي الحاجات الخاصة. The degree to which teachers trained in special education possess the necessary competencies to work with people with special needs
يحيى الدهيمات and مراد أحمد البستنجي