Jordanian Educational Journal
Volume 5, Issue 4 (2020)
The Effect of an Instructional Program Based on Constructivism Approach Supported with Electronic Instructional Games on Developing Classroom Interaction Skills among Basic third Grade Students برنامج تعليمي مستند إلى المنحى البنائي المدعم بالألعاب التعليمية الإلكترونية في تنمية مهارات التفاعل الصفي لدى طلبة الصف الثالث الأساسي
Asma Habess Al Mustafa and Prof. Safa Ameen Al-Kelany
The Effect of an Instructional Program Based on Independent Investigation Skills on Practical Work Performance in Biology among 1st Scientific Secondary Students in Jordan أثر برنامج تدريسي قائم على مهارات البحث المستقل في الأداء العملي في مادة العلوم الحياتية لدى طلاب الصف الأول الثانوي العلمي في الأردن
Arafat Rafe Abo Al-Foul and Dr. Khalid Muhammad Abo Loum
Sport initiatives obstacles and volunteer work from the Viewpoint of Yarmouk University students معوقات المبادرات الرياضية والعمل التطوعي من وجهة نظر طلبة جامعة اليرموك
Ghadeer Mohammad Amireh and Amena Ali Al-dheirat
The Effectiveness Degree of the Instructional Leadership Program in the Directorate of Education in Irbid Gasapa from School Principals' point of view درجة فاعلية برنامج القيادة التعليمية في مديرية لواء قصبة إربد من وجهة نظر مديري المدارس
Nour Mohammad Jaradat and Prof. Nawaf Musa Shatnawi
The Effect of an Instructional Program based on Smart Technology on Improving English Self-Learning Skills among Ninth Grade Students in Jordan أثر برنامج تدريسي يستند إلى التقنيات الإلكترونية الذكية في تحسين مهارات التعلم الذاتي باللغة الإنجليزية لدى طلبة الصف التاسع الأساسي في الأردن
Adnan A. Al- Omari and Prof. Abdelkareem S. Alhaddad
The Degree of Professional Commitment of School librrarians in Jordan درجة الالتزام المهني لدى أمناء المكتبات المدرسية في الأردن
Alaa Mahmoud Khawaldah and Dr. Saleh Ababneh
The Effectiveness of counseling pogram based on Narrative Exposure Therapy in Reducing Symptoms of Posttraumatic Stress Disorders in a Sample of Victims of Torture فاعلية برنامج إرشادي مستند إلى علاج التعريض بالسرد في خفض أعراض اضطراب ضغط ما بعد الصدمة لدى عينة من ضحايا التعذيب
Sabreen Tawfek Al-Halalmeh and Prof. Nasima Dawoud
Job Security for Private School Teachers at Irbid Governorate and its Relationship to their Job Performance الأمن الوظيفي لدى معلمي المدارس الخاصة في محافظة إربد وعلاقته بأدائهم الوظيفي
Hanadi Sadqi Alrashadan and Dr. Saleh Nasser Olimat
The Degree to which Public Secondary Secondary School Principals in the State of Kuwait apply Administrative Pioneering in their Schools درجة تطبيق مديري المدارس الثانوية الحكومية في دولة الكويت للريادة الإدارية في مدارسهم
Rabieah Hamd Alrrajihi and Prof. Rateb Salama Al Saud
The Reality of Institutional Efficiency at The Official Jordanian Universities from the Point of View of Its Faculty Members واقع الفاعلية المؤسسية في الجامعات الأردنية الرسمية من وجهة نظر أعضاء الهيئة التدريسية فيها
Hiba Hussein Al Mustafa and Prof. Ahmad Battah
The Reality of Classroom Questions Posed by Mathematics Female Teachers at the Basic Education Stage in Libya: A Qualitative Study واقع الأسئلة الصفية التي تطرحها معلمات الرياضيات في مرحلة التعليم الأساسي في ليبيا: دراسة نوعية
Asma Abdalla Al-Ashhab and Prof. Ibrahim Ahmad Al.Shara