Jordanian Educational Journal
Volume 7, Issue 1 (2022)
The Prevailed Organizational Culture in the Basic Schools in the Capital Amman from the Point of View of Female Teachers مستوى الثقافة التنظيمية السائدة في المدارس الأساسية من وجهة نظر المعلمات في الأردن
Amjad Mohammad Al-Shorman
The Degree of Difficulties Facing the Administration of Junior High Schools in the Negev Region from Administration of Teachers' Point of View درجة الصعوبات التي تواجه ادارة المدارس الاعدادية بمنطقة النقب من وجهة نظر المعلمين
Mawahib Ali Al-Qarnawi and Prof. Kayed Mohammed Salama
Emotional Intelligence for superintendents in Irbid Governorate and its Relationship to Job Satisfaction الذكاء العاطفي لمديري التربية والتعليم في محافظة إربد وعلاقته بالرضا الوظيفي
Alaa Ahmad Al-Tahat and Prof. Munira Mahmoud Al-Sharman
The Effect of Individualized Education by Using Multimedia on the Academic Achievement in Computer Course of the First Secondary Grade Female Students in Jordan أثر تفريد التعليم باستخدام الوسائط المتعددة في التحصيل الدراسي في مادة الحاسوب لدى طالبات الصف الأول الثانوي في الأردن
Areej Emlawi Al-Khawaldah and Prof. Muhannad Anwar Al-Shboul
Identity statuses of Jordan University students in light of some variables حالات الهوية لدى طلبة الجامعة الأردنية في ضوء بعض المتغيرات
Khawla Adarbeh and Dr. Jihan W. Matter
Developing Code of Ethics for Educational Accountability in Jordan تطوير مدونة آداب للمساءلة التربوية في الأردن
Dr. Ziad Ahmed Twissi
Leadership Skills of Arab School Principals within the Green Line and their relation to Administrative Creativity المهارات القياديّة لدى مديري المدارس العربيّة داخل الخطّ الأخضر وعلاقتها بالإبداع الإداريّ لديهم
Ezdihar Omar Jbareen, Prof. Nawaf Musa Shatnawi, and Prof. Abdalhkym Yasen Hijazy
The Effect of a Teaching Program Based on Generative Learning on Classroom Interaction in Science among Third Grade Basic Students in Jordan أثر برنامج تدريسي قائم على التعلم التوليدي في التفاعل الصفي في مادة العلوم لدى طلبة الصف الثالث الأساسي في الأردن
Farah Hamdan Al-Awamleh and Dr. Khalid Muhammad Abo Loum
Effect of Using the “CORT” Science-Teaching Program on the Acquisition of Scientific Concepts among Fifth Grade Students in Palestine, in light of their motivation towards Scienceأثر استخدام برنامج كورت(توسعة الإدراك, التنظيم) لتدريس العلوم في اكتساب المفاهيم العلمية لدى طلبة الصف الخامس الأساسي في ضوء دافعيتهم نحوها في فلسطين
Amna Khlil Irshaid and Prof. Adnan Salem Aldoulat
Students’ Learning Included in the English Language Curriculum of the Basic Stage in Jordan أنماط تعلم الطلبة المتضمنة في منهاج اللغة الإنجليزية للمرحلة الأساسية الدنيا في الأردن
Kaffa Taysser Alnaimat and Prof. Nayel Darweesh Al-Sharah
The Degree of Reciprocal Leadership Practice among Educational Supervisors in the North Region within the Green Line and their Relation to Achieving Sustainable Professional Development for Teachers from their Point of View درجة ممارسة القيادة التبادليّة لدى المُشرفين التّربويّين في منطقة الشّمال داخل الخطّ الأخضر وعلاقتها في تحقيق التّنمية المهنيّة المُستدامة للمعلّمين من وجهة نظرهم
Kameel Salman Abodoli and Prof. Saleh Olimat
The Effectiveness of Using Electronic Mind Maps Strategy on Developing Problem Solving Skills in the Subject of Citizenship and Civic Education among the Tenth Basic Grade Students’ in Jordan فاعلية استخدام استراتيجية الخرائط الذهنية الإلكترونية في تنمية المقدرة على حل المشكلات في مادة التربية الوطنية والمدنية لدى طلاب الصف العاشر الأساسي في الأردن
Ahmad abd al-hafeeth al-hattab and Prof. Abdullah Hamed Talafah
The Effect of Aesthetic Teaching of Arabic Language in Improving the Skills of Aesthetic Taste, for the Sixth Grade Students in Jordan أثر التدريس الجمالي لمبحث اللغة العربية في تنمية التذوق الجمالي لدى طلبة الصف السادس الأساسي في الأردن
Amany Khalil Younis and Prof. Abdul Rahman Al Hashemi
The Degree of Practicing Administrative Creativity among School Principals in the Beersheba Area from the Teachers' Point of View درجة ممارسة الإبداع الإداري لدى مديري المدارس في منطقة بئر السبع من وجهة نظر المعلمين
Hatem Eawdat Al-Zbarka and Prof. Khalifeh Abu-Ashour
The Effect of Stations and Centers Strategy on Jordanian EFL Tenth Grade Students’ Motivation in Reading Comprehension أثر استراتيجية المحطات والمراكز في دافعية طالبات الصف العاشر الأردنيات في الاستيعاب القرائي
Ream Khawaldeh', Prof. Abdallah Ahmad Baniabdelrahman, and Dr. Khaled Al-Omari