Jordanian Educational Journal
Volume 7, Issue 2 (2022)
The Effect of Using Oral and Digital Storytelling Strategies in Improving Critical Listening Skills among the Female Students of the Basic Ninth Grade in Jordan أثر استخدام استراتيجيتي السرد القصصي الشفوي والرقمي في تحسين مهارات الاستماع الناقد لدى طالبات الصف التاسع الأساسي في الأردن
Dr. Lamia’ Muhammad Omoush and Dr. Feras Mahmoud Alslaiti
The Degree of Organizational Excellence of the Primary Schools in the North Area within the Green Line from Teachers' Point of View. درجة التميّز التّنظيمي للمدارس الابتدائية في منطقة الشمال داخل الخط الاخضر من وجهة نظر المعلمين
Nahilat Jiris Hadaad and Prof. Munira Mahmoud Al-Shurman
The Availability Degree of Organizational Environment Requirements in Jordanian Private Universities in Amman Governorate from Faculty Members' Point of view and Academic Leaders’ درجة توفّر متطلبات البيئة التنظيمية في الجامعات الأردنية الخاصة بمحافظة عمّان من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس والقادة الأكاديميين
Shuaa Sharary Al–Fiqha and Prof. Kayed M. Salama
The Status Quo and the Obstacles of Teaching Music Education Course from Teachers' Point of View at the Schools of Amman Governorate واقع تدريس مادة التربية الموسيقية في مدارس محافظة عمان والمعوقات التي تواجهها من وجهة نظر المعلمين
Lara Nazeeh Haddad and Prof. Adnan S. Aldoulat
The Problems that Face Graduate Students in Yarmouk University from their point of view المشكلات التي تواجه طلبة الدراسات العليا في جامعة اليرموك من وجهة نظرهم
Tamara Radhi Al-Shloul, Prof. Saleh Naser Olimat, and Prof. Ali A. Al-Barakat
The Effect of Teaching Art Education Based on Multiliteracies Theory Strategies in Self-Esteem among Fourth Grade Students in Iraq أثر تدريس التربية الفنية باستراتيجيات نظرية المعارف المتعددة في تقدير الذات لدى طلبة الصف الرابع الابتدائي في العراق
Lamya Adnan abed and Prof. Abdul Rahman A. Alhashmi
A comparative study of the executive functions of students with learning disabilities and normal students دراسة مقارنة للوظائف التنفيذية لكل من الطلبة ذوي صعوبات التعلم والطّلبة العاديين
Rawan Adnan Ibdah and Prof. Jamil Mahmoud Al-Smadi
The Effectiveness of a Training Program Based on Improving Phonological Awareness in Reducing Expressive Language Problems in Children with Hearing Impairment in Kindergarten Stage فاعلية برنامج تدريبي مستند إلى تحسين الوعي الصوتي في خفض مشكلات اللغة التعبيرية لدى الأطفال ذوي الضعف السمعي في مرحلة رياض الأطفال
Doa’a Bassam Qatanani and Dr. Mayada Mohamed Al Natour
The Effectiveness of Managing the Crisis of Syrian Refugee Seekers in the Schools of Irbid Irbid Governorate from Teachers' Point of View فاعلية إدارة أزمة طلبة اللجوء السوريين في مدارس محافظة إربد من وجهة نظر المعلمين
Esraa Ahmad Telfah and Prof. Khalifah Mustafa Abu Ashour
The Role of Public Secondary School Principals in Jordan in Improving the Level of Psychological Hardness among Female Teachers Working with Them دور مديرات المدارس الثانوية العامة في الأردن في تحسين مستوى الصلابة النفسية لدى المعلمات العاملات معهن
Raghda "Mohamed Kheir" Kassih and Prof. Rateb Salameh Alsoud
The Effectiveness of Rational Emotional Behavioral Counseling Program in Improving the Feelings of Loss and Future Anxiety in a Sample of Widowed Women فاعلية برنامج إرشادي عقلاني انفعالي سلوكي في تحسين مشاعر الفقدان وقلق المستقبل لدى عينة من النساء الأرامل
Mai Ahmed Muheidat and Prof. Ahmed Abdelmajid Al-Smadi