Jordanian Educational Journal
Volume 8, Issue 1 (2023)
The Effect of a Reading Instructional Program on Tenth Grade Students' Critical Writing skills in Jordan أثر برنامج تعليمي قائم على القراءة في مهارات الكتابة الناقدة لدى طلبة الصف العاشر في الأردن
Donia Muhammad Alsharayri and Abdallah Ahmad Bani Abdel Rahman
The Practice Degree of Scouting Activities of Upper Basic Education Grades in the Public Schools in Jordan based on Radar Methodology from the Viewpoint of Male Scout leaders and female Guides درجة ممارسة الأنشطة الكشفية لدى طلبة الصفوف الأساسية العليا في المدارس الحكومية في الأردن المستندة إلى منهجية رادار من وجهة نظر قادة الكشافة وقائدات المرشدات
Yaser Abdulfattah Abdulmohdee Al-Nattah and Bassam Mustafa Al-Omari
Study Skills and their Relationship with Locus of Control among the Students of the First Secondary Class in the Schools of Al-Tafila Governorate مهارات الاستذكار وعلاقتها بمركز الضبط لدى طلبة الصف الأول الثانوي في مدارس لواء قصبة محافظة الطفيلة25
Khalaf Atiya Al-Obaiyat and Ahmed Abed- Altef Abu Asad
The Degree of Practicing of Schools Principals at Irbid Governorate for Strategic Leadership درجة ممارسة مديري مدارس محافظة اربد للقيادة الاستراتيجية
Ibtihal Bashir Abdullah Al-Houry, Adnan Badri Al-Ibrahim, and Anis Saqr Al-Khasawneh
The Effect of Guided Imaginative Strategy on Developing Listening Comprehension, among Sixth Grade FemAle Students in Jordan أثر استراتيجية التخيل الموجه في تحسين الاستيعاب الاستماعي لدى طالبات الصف السادس الأساسي في الأردن
Fatima Mahmoud Ahmad Al-Jazzar and Abdul Rahman Al-Hashemi
The Relationship Between Social Intelligence With Classroom Discipline Strategies Used among a Sample Of Secondary School Teachers العلاقة بين الذكاء الاجتماعي وبين استراتيجيات الانضباط الصفي المستخدمة لدى عينة من معلمي المرحلة الثانوية
Rawdah R. Alramahi and Abdalla A. Alsmadi
The Degree of Availability of Teaching Competences of the Basic Stage Teachers at the Capital Amman from the Educational Supervisors’ Point of View درجة توافر الكفايات التعليمية لدى معلمات المرحلة الأساسية الدنيا في العاصمة عمان من وجهة نظر المشرفات
Ayat Baker Suleiman Al-Mana’sa
The Training Needs for the Principals of Public schools in Mafraq Governorate in Light of the Requirements of Wise Governance الاحتياجات التدريبية لمديري المدارس الحكومية بمحافظة المفرق في ضوء متطلبات الحاكمية الرشيدة
Hanady Falah Madallh Al kazaleha and Saleh Nasser Olimat
Personality Type (A, B) and its Relationship to Cyberbullying among Undergraduate Students in the University of Jordan نمط الشخصية(A,B) وعلاقته بالتنمر الإلكتروني لدى طلبة البكالوريوس في الجامعة الاردنية
Nisreen Yousef Qaraqesh and Saif Mejhed Aldakhel
The Reality of Educational Media in Jordanian Governmental Secondary Schools in Facing Intellectual and Cultural Challenges Facing Students and the Obstacles they Face واقع الإعلام التربوي في المدارس الثانوية الحكومية الأردنية في مواجهة التحديات الفكرية والثقافية التي تواجه الطلبة والمعيقات التي تواجهه
Rouwaida Zuhair Al-Abed and Rateb Salameh Al-Soud
The Degree to Which Kindergarten Principals in the Green Line Possess Administrative Competencies and Their Relationship to the Level of Quality Management Implementation درجة امتلاك مديرات رياض الأطفال داخل الخط الأخضر للكفايات الإدارية وعلاقتها بمستوى تطبيق إدارة الجودة
Sana Mohamed Aladin, Ali Mohammad Jubran, and Ali Ahmad Barakat
Strategic Leadership of Schools' Supervisors in Primary Schools in the Northern District within the Green Line and its Relationship to Teachers Professional Performance القيادة الإستراتيجية لدى المشرفين التربويين العرب في المدارس الابتدائية بلواء الشمال داخل الخط الأخضر وعلاقتها بالأداء المهني للمعلمين
Ihsan Faisal Saadi, Kayed M. Salamah, and Ahmad Sulieman Awdaeh
The Effectiveness of Instructional Software on the Achievement of Eighth Basic Grade Students in the Computer Course in Jordan فاعلية برمجية تعليمية في تحصيل طلبة الصف الثامن الأساسي في مادة الحاسوب في الأردن
Rawan Sadiq Haraz Allah and Majed A. Abu Jaber
Training Needs for Secondary School Principals in Jordan in Light of the Requirements of Strategic Leadership الاحتياجات التدريبية لمديري المدارس الثانوية في الأردن في ضوء متطلبات القيادة الاستراتيجية
Lubna Khaldoon Al-Amoudi, Nawaf Musa Al-Shatnawi, and Emad Tawfeeq Al-Saadi